וושינגטון וויזארדס אומנם שוב הפסידה הלילה (בין רביעי לחמישי), 118:106 למינסוטה טימברוולבס בבית, והמאזן שלה בתחתית המזרח רחוק מלהיות מעודד - מקום 14 עם 36:7 - אבל הפורוורד הישראלי, דני אבדיה, יכול לסכם ערב שלפחות ברמה האישית מהווה עבורו ציון דרך, ולא מדובר רק בשיא נקודות עונתי.
את 24 הנקודות שלו - נקודה פחות משיא הקריירה - השיג אבדיה עם אחוזים מצוינים מכל הטווחים. הוא סיים עם 7 מ-12 מהשדה (4 מ-5 מהשלוש) ו-6 מ-6 מקו העונשין - כל זאת ב-38 דקות על הפרקט (עוד שיא עונתי). מטבע הדברים, זכה השחקן לתשבוחות.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה מול מינסוטה נז
דני אבדיה מול מינסוטה נז
אבדיה בקרב מגע מול הסנטר של מינסוטה, נאז ריד
(צילום: Tommy Gilligan-USA TODAY Sports)
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
יכול להיות מרוצה מהמגמה. אבדיה
(צילום: Jess Rapfogel / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"דני משחק את הכדורסל הטוב ביותר בקריירה שלו כרגע", נכתב בעמוד הכדורסל די.סי ספורט באז. "הוא משחק עם הרבה ביטחון וכיף לראות". צ'ייס קארול, מגיש פודקאסט על הוויזארדס, הוסיף: "זה היה אחד המשחקים הטובים בקריירה שלו. הוא עשה הרבה צעדים קדימה בהרבה תחומים העונה. הוא נראה כמו אחד משני אבני היסוד העתידיים של הוויזארדס".
עוד הוסיפו, בכל הנוגע לספקולציות עתידיות, על טריידים שצפויים לשנות את פניה של הקבוצה: "דני ובילאל קוליבאלי הם השחקנים היחידים ששווה לשמור בסגל הנוכחי של ווישנגטון".
אבל כאמור, זה היה לילה שהיווה ציון דרך לא רק בגלל המספרים. בסיכום המשחק, המאמן ווס אנסלד ג'וניור שם דגש על השיפור המשמעותי במשחק הפיזי של אבידה: "הוא עבד הרבה בחדר המשקולות והוא שיפר את הפיזיות שלו. עכשיו הוא לא מסתפק רק בלספוג קרבות מגע על המגרש אלא גם ליזום אותם. הוא לומד לשחק תוך כדי מגע עם שחקני היריבה".
אבדיה עצמו, נאלץ להסכים: "העונה ועוד לפני, בעונה שעברה, אני מצליח להשתמש יותר בגוף שלי ומרגיש נוח יותר להיכנס בשחקנים. הבנתי כמה אני חזק. כשקבוצה מעלה הילוך בפיזיות מולי, אני כבר יודע איך להגיב. אני מוכן ומייצר מגע - זה חלק מהמשחק שלי. כשמייצרים מגע בליגה, מקבלים שריקות. אז אני אימצתי את הגישה הזאת ומשתפר".