בארה"ב מתמוגגים מההצגה הבלתי נשכחת של ג'יילן ברנסון הלילה (בין שישי לשבת) בניצחון הגדול של הניקס 122:139 על פיניקס. הגארד קלע 50 נקודות (שיא קריירה) עם 9 מ-9 מעבר לקשת (17 מ-23 מהשדה בכל המשחק), ולא החטיא אפילו פעם אחת במחצית השנייה. בכך, הוא הפך לשחקן היחיד בהיסטוריה של ה-NBA שקולע 50 נקודות ומעלה עם מאה אחוז מטווח השלוש.
נראה היה שהכל הולך לברנסון, במיוחד במחצית השנייה. השלשה השמינית שלו קיפצה על הטבעת ובסופו של דבר נכנסה פנימה, ובאותו ברגע היה ברור שהוא פשוט לא מסוגל להחטיא. גם השדר מייק ברין אמר: "אנחנו חוזים פה באחת מתצוגות הקליעה הגדולות בהיסטוריה של ניו יורק ניקס".
1 צפייה בגלריה
שחקן ניו יורק ניקס ג'יילן ברנסון
שחקן ניו יורק ניקס ג'יילן ברנסון
ערב היסטורי. ג'יילן ברנסון
(Rick Scuteri/Reuters)
ברנסון קבע ציון דרך מדהים נוסף הלילה: הוא הפך לשחקן הראשון בליגה שקולע 50 נקודות ומעלה, יחד עם 9 אסיסטים, 5 ריבאונדים ו-5 חטיפות במשחק אחד מאז מייקל ג'ורדן. הוא גם הפך לשחקן הראשון של הניקס שקולע מעל 40 נקודות לצד 5 אסיסטים ומעלה ו-5 חטיפות מאז וולט פרייזר, שעשה זאת ב-1973.
פיניקס פתחה היטב וגם הובילה בהפסקת המחצית בזכות הצגה של קווין דוראנט (29 נקודות, 17 מהן במחצית הראשונה), אך כאמור, בשני הרבעים האחרונים ברנסון פשוט עשה ככל העולה על רוחו. הרבע הרביעי כבר היה כולו של הניקס, שרצה במהלכו 23:42 בדרך לניצחון חוץ גדול, אחרי שלושה הפסדים רצופים מחוץ למדיסון סקוור גארדן.
"הם קלעו שוב ושוב ושיחקו בקשיחות", אמר דוראנט בסיום. "הם חיסלו אותנו בפיק אנד רול, וזה מה שהכריע את המשחק". על ההצגה של ברנסון אמר כוכב הסאנס: "זו הקבוצה שלו. הקבוצה תומכת בו ומאפשרת לו להיות בעמדות הכי טובות כדי לייצר נקודות. ככל שהוא היה חם יותר הם דאגו לתת לו את הכדור. אם הוא ימשיך כך וישחק כדורסל כזה, הוא יהיה בדרך להיכל התהילה".
ברנסון עצמו ניסה לא להתלהב יותר מדי מהמשחק ההיסטורי שלו: "שיא הקריירה והנתונים האלה הם משמעותיים מאוד מבחינתי, אבל אני חייב להמשיך להשתפר כל הזמן ולהתרכז בכך. כקבוצה, יש לנו עוד דרך ארוכה לעשות. היה לנו משחק טוב, אבל אנחנו חייבים לשחק ככה גם במשחק הבא". על העובדה שסיים ללא החטאה מעבר לקשת: "האמת שלא שמתי לב לזה, פשוט שיחקתי בחופשיות".
בסיום המשחק, דאג חברו לקבוצה של ברנסון, ג'וליוס רנדל, לקחת את כדור המשחק כדי לתת אותו לכוכב, שישמור אותו. מדובר בסוג של לקח, ואולי גם עקיצה, למה שאירע בסיום המשחק בין מילווקי ואינדיאנה, אז יאניס זעם על שחקני הפייסרס שלקחו את כדור המשחק, למרות שהוא סיים עם 64 נקודות ורצה אותו למזכרת. רנדל הניף את הכדור והבהיר שהוא לא יילך לאף אחד מלבד ה-MVP הברור של ההתמודדות.