הפער בין צהלות השמחה של הקהל באמריקן איירליינס ארנה לבין ההלם שהתשרר באולם לאחר הסל של דרק ווייט המחיש יותר מכל את הסיום המדהים של משחק מספר 6 בגמר המזרח. מדובר בשבריר שנייה בלבד, אך כמה שהוא משמעותי. לפני אותו סל, כשהשלשה של מרקוס סמארט התגלגלה על הטבעת, אוהדי מיאמי חגגו עלייה לגמר ה-NBA, אך מיד, עם התיקון המדהים של ווייט, שקבע 103:104 לסלטיקס - אותן שאגות התחלפו בפרצופים המומים וההבנה שהסדרה תוכרע במשחק שביעי - בבוסטון.
הסלטיקס נמצאים כעת במומנטום שיא, ובמרחק נגיעה מהיסטוריה. הם הקבוצה הרביעית בלבד שמצליחה למחוק פיגור 3:0 ולהשוות ל-3:3, והראשונה אי פעם שתקבל הזדמנות להכריע את הסדרה בביתה. אם תעשה זאת - היא תהפוך לראשונה בתולדות פלייאוף ה-NBA שהופכת פיגור כמו שהייתה בו ל-3:4 לאחר 150 (!) סדרות שהיו במצב הזה.
2 צפייה בגלריה
שחקני בוסטון סלטיקס חוגגים עם דרק ווייט
שחקני בוסטון סלטיקס חוגגים עם דרק ווייט
הרגע הגדול בקריירה שלו. שחקני בוסטון סלטיקס חוגגים עם דרק ווייט
(Megan Briggs/AFP)
בכל ההיסטוריה של ענפי הספורט הפופולריים בארה"ב הייתה רק קבוצה אחת שהצליחה לעשות קאמבק מ-3:0 ל-3:4 - וגם היא מבוסטון. מדובר ברד סוקס, שעשו זאת לניו יורק יאנקיס ב-2004 במסגרת סדרת האמריקן ליג צ'מפיונס סירייס, בדרך להופעה בוורלד סירייס - השלימו את העבודה בדרך לאליפות ה-MLB (בייסבול). אם הסלטיקס יצליחו לעשות דבר דומה זו בהחלט עשויה להיות האליפות הגדולה בתולדותיהם - וזה מועדון שזכה ב-17 אליפויות, חלקן במסגרת יריבויות אגדיות כמו ביל ראסל-ווילט צ'מברליין ולארי בירד-מג'יק ג'ונסון.

כשווייט הפך לג'ורדן

בחזרה לקולע סל הניצחון דרק ווייט. הגארד של האורחת קלע 9 נקודות בלבד עד אותו רגע גדול - כולן משלשות. במשך 47 דקות, 59 שניות ו-9 עשיריות השניה, הוא לא קלע סל אחד מטווח של 2 נקודות. בנוסף, לא היה לו עד אותו מהלך ריבאונד התקפה אחד.
(הסל האייקוני של ג'ורדן)
הוא הכניס את הכדור לסמארט, כי הגנת מיאמי מנעה בכל מחיר את הכדור מג'ייסון טייטום (וקשה לבוא אליה בטענות, למרות שכוכב בוסטון היה על 0 מ-8 מעבר לקשת), ובכלל ציפה לקבל את הכדור מיד לניסיון שלשה מהפינה, אך כשראה שסמארט זורק, הוא עשה כמה צעדים לעבר הטבעת, וקלע בפולו מהיר מאין כמוהו. סל ראשון במשחק מטווח 2 נקודות, ריבאונד התקפה ראשון - ומשחק מספר 7 ב-TD גארדן לכל החבר'ה.
11 נקודות בלבד היו לווייט בסיום, אבל סל הניצחון שקלע, הציב אותו יחד עם עוד שחקן אחד בהיסטוריה של הפלייאוף. קוראים לו מייקל ג'ורדן. MJ ו-ווייט הם היחידים אי פעם שקלעו על הבאזר ומנעו הדחה מקבוצותיהם. ג'ורדן עשה זאת במדי שיקגו מול קליבלנד ב-1989, עם אותה קליעה מפורסמת הידועה בתור "The Shot". ווייט עשה זאת הלילה. 34 שנים אחרי.

"כמו מכת ברק"

שחקני הסלטיקס התנפלו על ווייט, שמצדו היה המום ונרגש. ניתן היה לראות זאת בעיניו הנוצצות מדמעות, שהוא מבין שזה הרגע הגדול בקריירה שלו. "הכדור הגיע אליי, וקלעתי", הסביר בפשטות הגיבור הגדול של בוסטון בסיום המשחק. "אני שמח. העונה הייתה על הכף, ולא רצינו ללכת הביתה".
2 צפייה בגלריה
שחקן בוסטון סלטיקס דרק ווייט
שחקן בוסטון סלטיקס דרק ווייט
"מכת ברק". דרק ווייט נרגש לאחר הרגע הגדול
(Mike Ehrmann/AFP)
לג'יילן בראון היו קצת יותר סופרלטיבים עבור המהלך של חברו: "דרק ווייט, כמו מכת ברק, הגיע משום מקום והציל את היום. איזה מהלך מדהים". מאמן בוסטון ג'ו מאזולה ניסה לשדר קור רוח, וכשנשאל מה עבר לו בראש בזמן המהלך השיב: "כלום - רק משחק מספר 7". לאחר מכן הוסיף: "יש בנו אמונה, אהבה, אחדות, קשיחות ותקווה - השילוב של כל אלה מתחיל בחדר ההלבשה. השחקנים האלה בחרו להאמין אחד בשני".

מיאמי מנסה לאסוף את השברים

כאמור, סל הניצחון של ווייט הכה בהיט בצורה חזקה מאוד. קשה לדמיין מה עובר בראש לקבוצה שרחוקה משחק אחד מעלייה לגמר ה-NBA, כשהיא הייתה ביתרון של 0:3 - ובכל זאת שומטת יתרון כה משמעותי. כעת מיאמי תיאלץ להרים את עצמה, ולהשיג ניצחון שלישי בסדרה הזו ב-TD גארדן.
"אני לא יודע איך נעשה את זה, אבל אנחנו נצא לשם - ופשוט נעשה את זה", אמר אריק ספולסטרה בסיום. "זה כל מה שנתעסק בו ב-48 השעות הקרובות. שום דבר לא הלך לנו בקלות בעונה הזו, פשוט נצטרך לעשות את זה בדרך הקשה".
ג'ימי באטלר, שהעניק להיט את היתרון כשדייק שלוש פעמים מהקו, שלוש שניות לסיום: "נצטרך להגיע למשחק החוץ בבוסטון ולעשות משהו מיוחד. מצד שני, אנחנו קבוצה מיוחדת". המשחק השביעי והמכריע בסדרת גמר המזרח ייערך בלילה שבין שני לשלישי (3:30 לפנות בוקר שעון ישראל) באולמה הביתי של בוסטון.