מיאמי היט (20:22) ניצחה הלילה (בין שלישי לרביעי) 111:112 סופר דרמטי את אוקלהומה סיטי (23:18), והיא עשתה זאת בזכות שני נשקים עיקריים: ג'ימי באטלר - שחקן החמישייה היחיד של ההיט שלא נפצע לפני המשחק - וקו העונשין.
מיאמי שברה הלילה את שיא ה-NBA בקליעות עונשין ללא החטאה עם 40 מ-40 (השיא הקודם עמד על 39 מ-39 כשיוטה ג’אז עשתה זאת ב-1982 נגד פורטלנד), והכוכב קלע לא פחות מ-23 זריקות. האחרונה שבהן - שהגיעה אחרי סל ועבירה - נתנה את הניצחון לקבוצתו, פחות משלוש שניות לסיום. את המשחק סיים באטלר עם 35 נקודות, 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 3 חסימות ו-4 חטיפות.
2 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
23 מ-23 מהעונשין. באטלר
(צילום: AP)
"זה עוד יום שלישי במיאמי", אמר מאמן ההיט, אריק ספולסטרה. "אני חושב שזה המצב שבו אנחנו הכי מרגישים חיים, כשהכל פשוט קורה וכשכל התחרותיות שלנו פשוט יוצאת על הפרקט. זו הקבוצה שכולנו יכולים להזדהות איתה. ככה אני אוהב את הקבוצה".
באטלר עצמו לא התרגש מההישג: "ניצחנו. זה לגמרי היה מאמץ קבוצתי. אני גאה בשחקנים. אני עושה מה שצריך כדי לנצח. אנחנו תמיד מדברים על למצוא את הדרך לנצח... זאת התחלה טובה". חשוב לציין כי עד כה מיאמי נמצאת בעונה לא טובה מבחינתה, כשהיא במקום השמיני בלבד במזרח. כזכור, בעונה שעברה היא הגיעה עד לגמר המזרח, שם נעצרה על ידי בוסטון סלטיקס בתום סדרה בת שבעה משחקים.
2 צפייה בגלריה
באטלר ואולאדיפו
באטלר ואולאדיפו
שחקן קבוצתי. באטלר ואולאדיפו
(צילום: רויטרס)
למעשה, את מי שעוקב אחרי באטלר, התגובה שלו לא צריכה להפתיע כלל. הפורוורד בן ה-33 הוכיח פעם אחר פעם במהלך הקריירה כי אצלו אין חשיבות לנתוני סטטיסטיקה אישית, ואותו פחות מעניין מי קלע הכי הרבה נקודות - אצלו זה קודם כל ניצחון. המנטרה שלו היא לעשות את מה שהקבוצה שלו צריכה ממנו. סגנון המשחק של באטלר עוסק כולו בעבודת צוות, וההצלחה שלו בהיט היא לא מקרית, משום שזה תואם בדיוק את סגנון האימון של ספולסטרה.
בניגוד לבאטלר, מי שכן התלהבה מההופעה שלו היא התקשורת בארה"ב. "ג'ימי באטלר הוא שחקן קלאץ' גדול לא פחות מאף אחד אחר ששיחק כדורסל", כתב סקיפ ביילס מ-FOX. "ג'ימי באטלר הוא אחד משחקני הקלאץ' הטובים שנגעו בכדור", הוסיף דניאל גרסיה מ-AEW. "ג'ימי באטלר נכנס למצב סופרסטאר. מזכיר לכולם שזה מה שהוא. מדהים", צייץ וויל מנסו, שמסקר את ההיט עבור רשת מקומית.