וושינגטון וויזארדס אומנם נמצאת בעונה לא טובה, והלילה (בין רביעי לחמישי) רשמה הפסד נוסף - הפעם 125:109 ללוס אנג'לס קליפרס. עם זאת, העונה המוצלחת של דני אבדיה גורמת לקבוצה, לפרשנים שעוסקים בה וגם לאוהדים לבנות עליו ולראות בו חלק אינטגרלי מעתיד המועדון.
הפורוורד הישראלי קלע 13 נקודות נגד הקליפרס, ורושם העונה ממוצעים של 12.4 נקודות למשחק, לצד 6.2 ריבאונדים ו-3.9 אסיסטים. מעבר לכך, הוא ממשיך להציג גרף עלייה בכל הנוגע להגנה, גם כשהוא מוצב על הכוכבים הגדולים בליגה, למרות שהלילה הוא לא בדיוק הצליח להצר את צעדיו של קוואי לנארד - שקלע 31 נקודות.
1 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
"התאמץ מאוד בצד ההגנתי". דני אבדיה
(Geoff Burke/Reuters)
"דני התאמץ מאוד בצד ההגנתי, אבל קוואי היה בלתי ניתן לעצירה ברבע השלישי", התייחסו לכך בבלוג 'BulletsForever', המנתח את הקבוצה באופן קבוע.
לצד זאת, בפודקאסט 'Locked On Wizards', משוכנעים כי אבדיה חייב להיות חלק מהעתיד של וושינגטון, יחד עם הרוקי בילאל קוליבאלי, שרשם הופעה טובה הלילה (19 נקודות ו-4 ריבאונדים): "תהליך הבנייה מחדש של וושינגטון חייב להתחיל עם בילאל קוליבאלי ודני אבדיה. שניהם הוכיחו את עצמם גם בהגנה וגם בהתקפה. הם ראויים לקבל הזדמנות. יש שחושבים שהם באים אחד על חשבון השני - אבל הם צריכים להיות הצמד הגדול הבא של הקבוצה".
בדומה לאבדיה בעונתו הראשונה ב-NBA, גם קוליבאלי נבחר להשתתף במשחק הצעירים בסופ"ש האולסטאר, שיתקיים בעוד כשלושה שבועות. אבדיה פירגן לחברו לקבוצה: "אני זוכר שכשהגעתי לליגה הייתי באותה משבצת בה בילאל נמצא עכשיו. אני חושב שהוא מתפקד יותר טוב מאיך שאני תפקדתי. הוא השתלב ממש מהר".
אגב עונת הרוקי של אבדיה, במהלך המשחק הלילה בין וושינגטון לקליפרס, פגש הישראלי את מי ששימש כמנטור שלו בעונתו הראשונה ב-NBA - ראסל ווסטברוק, שכיום משחק בקבוצה של טיירון לו. אבדיה והגארד שומרים על מערכת יחסים חמה, וגם שלוש שנים לאחר ששיחקו יחד, הם ממשיכים להתחבק בכל מפגש בין שתי הקבוצות בהן משחקים השניים - וכך קרה גם הלילה.