הוא נולד בשנת 2011, אבל מתנשא לגובה של 2.09 מטר, וברחבי העולם מספרים שהנתונים הפיזיים של מוחמד דאבון, ילד בן 12 שנולד בבורקינה פאסו ומככב באקדמיית הכדורסל של ברצלונה, הם רק חלק מהדברים המדהימים שהוא מציג כשחקן.
בהופעתו האחרונה, בגמר טורניר בין הקבוצות המובילות בספרד עד גיל 15 נגד ריאל מדריד, הוא רשם 25 נקודות, 14 ריבאונדים ו-6 חסימות - והוביל את ברצלונה לניצחון 59:61. דאבון גם זכה בתואר ה-MVP של הטורניר, ולפי הדיווחים מאז החלו לעקוב אחריו מקרוב גם בארה"ב.
"הוא יוצר מופעים ייחודיים על הפרקט, כמו אלה שכוכב ה-NBA בן ה-19 ויקטור וומבניאמה יצר כנער בצרפת", רשמו עליו באתר "ספורטל". "דאבון רץ מהר, מטביע חזק וקולע שלשות בקלות ובנוחות של שחקן בוגרים. הוא הדבר הבא של הכדורסל האירופי והעתיד של ברצלונה".
ב"ספורטל" ממש לא נזהרו עם למהר עם התחזית החיובית שלהם, וכתבו כי "כמובן שזה עוד מוקדם כי הוא רק בן 12, אבל למרות גילו הצעיר וחוסר הבשלות של אופיו וכישוריו, הוא הפך לסנסציה לא רק בספרד, אלא שגם ב-NBA כבר מתרשמים ממנו". באתר הוסיפו כי "סקאוטים אמריקאים רואים בו כבחירה אפשרית באחד מהדראפטים של 2030 או 2031, והם רואים בכישרון שלו כתערובת בין יאניס אנדטוקומבו לוומבניאמה".
1 צפייה בגלריה
יש לו כבר יורש? וומבניאמה
יש לו כבר יורש? וומבניאמה
יש לו כבר יורש? וומבניאמה
(צילום: רויטרס)
בעמוד "Pistons Draft Talk" נכתב עליו: "הוא הכי מסקרן שיש. בגיל 12 בלבד הוא כבר מוכשר יותר מחבריו לקבוצה, הוא אתלט מטורף עם אינסטינקטים הגנתיים גולמיים, אבל הצד החיובי ברור שם. הוא גם הראה יכולות קליעה. התקרה שלו מפחידה".
במקביל, ההתאחדות הספרדית כבר החלה להציב את דאבון בנבחרות הנערים שלה, ואם הוא ימשיך להדהים, היא תשמח מאוד לשים עליו בעתיד את גופיית הנבחרת הבוגרת. מי יודע, אולי מדובר בכוכב הכדורסל הגדול של העשור הבא.