זה היה לילה (בין שישי לשבת) מדהים עבור לוקה דונצ'יץ' שצלף עבור דאלאס 73 נקודות בניצחון 143:148 על אטלנטה ושבר את השיא העונתי של ג'ואל אמביד (70 נקודות) שנקבע השבוע, בלילה בין שני לשלישי.
הסלובני בן ה-24 זינק למקום הרביעי בכל הזמנים בנקודות למשחק בודד, אחרי ווילט צ’מברליין (100, 78) וקובי בראיינט (81), שבתזמון מצמרמר הלילה ציינו שנה רביעית למותו הטרגי.
1 צפייה בגלריה
דונצ'יץ' חוגג את השיא
דונצ'יץ' חוגג את השיא
דונצ'יץ' חוגג על הפרקט
(צילום: P Photo/Mike Stewart)
הדרך להישג כזה הייתה גם בזכות אחוזים מדהימים שרשם הלילה - 76% מהשדה (25 מ-33), 62% מחוץ לקשת (8 מ-13) ו-94% מהקו (15 מ-16). שבעת האסיסטים ועשרת הריבאונדים הם רק הדובדבן שעל הקצפת.
אגב, במשחק אחר היה זה דווין בוקר שרשם גם כן ערב משוגע עם 62 נקודות בהפסד של קבוצתו פיניקס 133:131 לאינדיאנה. "מה קורה ב-NBA?!", צייץ כוכב העבר של לוס אנג'לס לייקרס, מג'יק ג'ונסון. "הליגה בוערת עם עוד הופעה ענקית. הפעם, לוקה דונצ'יץ'! 73 נקודות, וואו! מזל טוב ללוקה על המשחק המדהים שלו".
"בסך הכל רציתי לנצח", סיכם בסיום כוכב דאלאס, שמדורגת במקום ה-8 במערב (מאזן 20:25) והפסידה בארבעה מחמשת משחקיה האחרונים. "לאחרונה התקשינו לנצח וזה כל מה שראיתי לנגד עיניי. שיחקנו מצוין כקבוצה, נאבקנו קצת, אבל היינו מצוינים בהתקפה.
"במחצית השנייה עשו עליי שמירה כפולה, וניסיתי לשבור אותה. אני חושב שזה מטורף שזה קרה ביום השנה לפטירתו של קובי בראיינט. כולנו אוהבים אותו והלוואי שהוא היה פה איתנו".
על כך שגם אוהדי אטלנטה עודדו אותו בדרך לשיא, אמר הסולבני שחגג את ההישג עם מקלחת קרח שעשו לו חבריו לקבוצה: "אני חושב דבר כזה מועיל לכל הצדדים, אפילו ראיתי אוהד שלהם עם החולצה מספר 77, אז צחקתי".
מאמן המאבריקס, ג'ייסון קיד, נשאל בסיום האם בעקבות היכולת של דונצ'יץ' הוא שינה את תוכנית המשחק שלו: "הוא תוכנית המשחק. היכולת שלו לקלוע, ליצור זריקות, למצוא בחורים לאסיסטים - הוא עשה את זה הערב ברמה גבוהה. אמרתי את זה בעבר, אנחנו לא יכולים לקחת אותו כמובן מאליו. כל ערב הוא מיוחד. הוא תמיד עושה משהו. לפעמים אנחנו קצת קשוחים איתו בגלל הניצחונות וההפסדים, אבל מה שהוא עושה על המגרש שונה מכל אחד אחר".
"הוא היה לוהט", אמר טריי יאנג , שהוביל את הקלעים של אטלנטה עם 30 נקודות. "באמת שניסינו הכל. ניסינו ללכוד אותו".