דרמה חדשה ב-NBA, והפעם מכיוון לא צפוי בכלל. הכתב הבכיר של רשת ESPN, אדריאן ווז'נרובסקי, מדווח הלילה (בין רביעי לחמישי) כי מאמן בוסטון, אימה יודוקה, בדרך להשעיה ארוכה לאחר ש"עבר על חוקי הקבוצה". גורמים בסלטיקס סיפרו כי בקרוב יוחלט בתוך המועדון על עונשו.
הדבר כמובן עורר סערה גדולה בארה"ב ושלל שמועות רצו ברשתות החברתיות מיד לאחר הפרסום. כלי התקשורת הראשון שנתן את הסיבה לעונש שאמור לספוג יודוקה הוא "האתלטיק". על פי העיתונאי המוערך שאמס צ'ראניה, הסיבה להשעיה המסתמנת היא מערכת יחסים אינטימית ובלתי הולמת שקיים יודוקה עם אשת צוות בסלטיקס. על-פי אותו פרסום, היחסים בין השניים היו בהסכמה, אולם מדובר בהפרה של קוד ההתנהגות של הקבוצה - מה גם שיודוקה עצמו למעשה בגד בארוסתו, השחקנית ניה לונג.
2 צפייה בגלריה
אימה יודוקה
אימה יודוקה
מה בעצם הוא עשה? יודוקה
(צילום: AFP)
הדיווח של אדריאן ווז'נרובסקי שהסעיר את ארה"ב
הפרסום של שאמס צ'ראניה ב"האתלטיק"
בעונתו הראשונה כמאמן ראשי ב-NBA, יודוקה הוביל את בוסטון לגמר ה-NBA בעונה שעברה, שם הפסיד לגולדן סטייט 4:2. יודוקה היה הימור של הג'נרל מנג'ר בראד סטיבנס. האחרון תלה בקיץ שעבר את המשרוקית ועבר לשולחן המנהלים והחליט להנחית ב-TD גארדן את מי שכאמור לא שימש מעולם כמאמן ראשי בקבוצת NBA (אבל היה עוזרו של גרג פופוביץ' בסן אנטוניו.
בינואר האחרון, אחרי שהסלטיקס שמטו פלוס 26 במדיסון סקוור גארדן, הפסידו לניקס וירדו למאזן 21:18 - מקום 11 במזרח - כולם היו בטוחים שזה עניין של זמן עד שיודוקה יישלח הביתה. זה לא קרה. הסוויץ' דווקא כן. והמאמן בן ה-44 הצליח לשנות את הסלטיקס לחלוטין. לקבוצת הגנה נהדרת ובעיקר כזו שלא נשברת, כל הדרך עד לגמר ה-NBA.
2 צפייה בגלריה
אימה יודוקה
אימה יודוקה
יישאר בסלטיקס? יודוקה
(צילום: רויטרס)
ההשעיה הצפויה של יודוקה מגיעה יממה בלבד לאחר שבעלי פיניקס, רוברט סארבר, הודיע כי הוא מוכר את המועדון בשל ההשעיה והקנס בסך 10 מיליון דולר שקיבל מה-NBA. סארבר הואשם ביצירת סביבת עבודה אגרסיבית, פוגענית, גזענית, מיזוגינית וסקסיסטית, שאותה ניהל.