אחרי תקופה אישית חלשה, דני אבדיה סיפק הלילה (בין שישי לשבת) את משחקו הטוב ביותר העונה ואחד הטובים שלו בקריירת ה-NBA, בניצחון 104:110 של וושינגטון (25:6) על ברוקלין (17:15), וכעת הוא מקווה לצאת לדרך חדשה.
שלושה ימים אחרי שקלע רק שתי נקודות (1 מ-7 מהשדה) בהפסד לאורלנדו, הישראלי קלע הלילה 21 נקדות, קטף שיא עונתי של 13 ריבאונדים וחילק גם 6 אסיסטים. הוא סיים עם 9 מ-18 מהשדה, כולל 3 מ-5 משלוש, ובאופן מפתיע פישל דווקא בנקודה ששיפר מאוד העונה – 0 מ-4 מהקו. אבל גם ההגנה שלו הייתה מצוינת, הוא קיבל יותר דקות מכל אחד אחר בקבוצה, והעמיד את מדד הפלוס מינוס הטוב ביותר בקבוצה (13+).
1 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
"יודע למה אני מסוגל ומה אני שווה". אבדיה בפעולה
(צילום: Geoff Burke-USA TODAY Sports)
"לפני שני משחקים היה לי אחד המשחקים הכי גרועים בקריירה, ורציתי לראות ולוודא שאני מתאושש מזה", אמר אבדיה בסיום. "אני יודע למה אני מסוגל ומה אני שווה. אני לא שוכח את זה אף פעם. יהיו ימים שהכדור לא ייכנס, שלא אהיה כל כך יעיל מבחינה התקפית, אבל אני יכול להשפיע על המשחק בכל מיני דרכים. יהיו ימים יותר טובים ופחות טובים, אני רק מנסה לשמור על יציבות".
אבדיה, עבורו זה היה הדאבל-דאבל השני העונה, נהנה מהאווירה הביתית בוושינגטון: "שישי בלילה, האוהדים באו וזה הרגיש כמו משחק פלייאוף - עם האנרגיות שהיו באולם, המשחק הצמוד, היציעים המלאים. זה היה כיף".
ווס אנסלד ג'וניור העניק הפעם לאבדיה קרדיט גם ברבע הרביעי, בניגוד למגמה במשחקים הקודמים. "לדני היה משחק שלם", שיבח המאמן. "עם יכולת החדירה שלו, עם החיתוכים, כשהוא דוחף את הכדור קדימה בהתקפות מעבר. הוא גם עזר לנו לייצר מהלכים בהתקפה כשהיינו קצת קפואים. הוא עשה עבודה מצוינת בקליעה מבחוץ, וזה פתח לנו דברים בהתקפה".
קייל קוזמה, שהוביל את קלעי המנצחת עם 26 נקודות, פרגן גם הוא: "דני עשה עבודה נהדרת. אהבתי את המשחק שלו היום". באופן לא מפתיע, גם בתקשורת בוושינגטון אהבו את ההופעה של אבדיה, והעיתונאי שמסקר את הקבוצה צ'ייס יוז כתב כי "דני אבדיה רשם משחק גדול", בעוד הקולגה שלו גרג פיינברג ציין כי "דני היה אדיר - הוא היה במוד התקפי כל המשחק".
אבדיה שיפר את ממוצעיו העונה ל-11.5 נקודות ב-49.3 אחוז מהשדה, 34.6 אחוז משלוש ו-75.7 אחוז מהעונשין לצד 5.7 ריבאונדים ו-3.9 אסיסטים. מחר (22:00) הוא יקווה להמשיך להציג יכול טובה, כשוושינגטון תארח את אטלנטה (19:12) וטריי יאנג.