מילווקי הלכה הקיץ על כל הקופה כדי להביא את הכוכב הגדול ביותר שחיפש טרייד בליגה. דמיאן לילארד היה בערך חמש עונות מעבר לרגע בו היה צריך להבין שהסיכוי שלו להשיג משהו עם פורטלנד נגמר, והבאקס היו מוכנים לוותר על הלב של ג'רו הולידיי והעומק שמוסיף גרייסון אלן בשביל לסגור דיל. המטרה הייתה ברורה – לחבר את לילארד ליאניס אנדטוקומבו כדי לתת לגריק פריק הזדמנות אמיתית לעוד אליפות. אף אחד לא התכוון שלילארד יצטרף לעשות את זה לבד, כמו הלילה (בין ראשון לשני) – וזה עוד ברקע השמועות שזה בכלל יהיה הפלייאוף הראשון והאחרון שלו עם הבאקס.
יאניס שוב פצוע, מתיחה בשריר התאומים מלפני שבועיים. הוא לא אמור להחמיץ את כל הפלייאוף, אבל יכול להיות שהוא יושבת למשך הסדרה מול אינדיאנה. והמשחק הראשון, 94:109 למילווקי, הראה את שני הצדדים של דיים: הוא קלע 19 נקודות ברבע הראשון, משהו שעוד לא קרה בפלייאוף ה-NBA במילניום הנוכחי, סיים את המחצית הראשונה עם 35 כדי לתת למילווקי מרחב נשימה עם 27 הפרש, וסיים את המשחק עם אותן 35 נקודות אחרי שלא קלע בחמשת הניסיונות שלו במחצית השנייה. הפייסרס הצליחו לחנוק אותו, אבל הוא גם נחנק קצת בעצמו.
3 צפייה בגלריה
לילארד
לילארד
המשחק הלילה הראה את שני הצדדים שלו. לילארד
(צילום: AP Photo/Morry Gash)
לילארד הוא איש שיודע להתעלות על הציפיות. הוא יצא ממכללת וובר סטייט הקטנטנה, נבחר שישי בדראפט, וזכה בתואר רוקי השנה למרות שהיה ברשימה פייבוריט ברור בדמות הבחירה הראשונה, אנתוני דייויס; הבלייזרס שלו אף פעם לא בנו סגל טוב מספיק לאליפות, אבל ב-2019 הוא סחב את הקבוצה לגמר המערב, שם חטף סוויפ מגולדן סטייט (נכנע לווריורס בשלוש סדרות בקריירה); אפילו כראפר, ארבעת האלבומים שלו הצליחו לא רע במצעדים. ההבדל הפעם הוא שאי אפשר להתעלות על הציפיות – במשך יותר מעשור חיכו בליגה לראות איך הוא יסתדר במקום אחר, בקבוצה שרצה ברצינות לאליפות, ואין לו דרך לצאת מזה טוב פרט לזכייה שכרגע נראית מאוד רחוקה.
הוא בין השמות שנחשבים לאחראים לכך שמילווקי לא הייתה עוצמתית כצפוי. כמובן שהמועדון ההיסטרי לא עזר עם חילופי המאמנים המוזרים והבחירה בדוק ריברס המושמץ, אבל גם לילארד לא נראה אנרגטי, לא תרם בהגנה, וספג הרבה ביקורות. מילווקי היא לא קטסטרופה, בואו נבהיר, היא דורגה שלישית במזרח והכל יכול לקרות בפלייאוף. אז מה הבעיה? שאין לה שקט של אליפות, אלא רק תחושה שנמשכת מאז אותו תואר ב-2021, שאם הדברים לא יתחברו פעם נוספת יאניס ירצה לעזוב וישאיר אדמה חרוכה, מה שמלחיץ את הקבוצה עוד יותר.
3 צפייה בגלריה
יאניס ולילארד
יאניס ולילארד
השותפות תתפרק אחרי עונה אחת בלבד? יאניס ולילארד
(צילום: Stacy Revere / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
ההערכה בארה"ב היא שההחתמה הענקית תחזיק מעמד שנה בלבד. לילארד לא מרוצה במועדון – הוא בכלל רצה ללכת למיאמי – ומילווקי צפויה להיפרד ממנו בקרוב. קשה למצוא רבים שיהמרו שנראה לאורך כל הדרך הופעות כמו 35 הנקודות במחצית הראשונה מול אינדיאנה, וזה ייגמר באליפות שתשנה את התמונה.

מספרי הלילה

0 - המחזור הראשון של הסיבוב הראשון הסתיים עם 8 מ-8 של קבוצות הבית, למרות שרבות מהאורחות הן קבוצות מסוכנות עם שאיפות. אל תצפו שזה יימשך כך – אחרי התאמות ושינויי מומנטום, עוד נראה גניבת ביתיות בקרוב.
15+20 - 20 נקודות ו-15 ריבאונדים לאיביצה זובאץ מהקליפרס על הראש של דאלאס. לפי המשחק הראשון, לא הפציעה של קוואי לנארד תכתיב את מה שיקרה, גם לא האיכות של לוקה דונצ'יץ' וקיירי ארווינג בצד השני, אלא דווקא הענק הקרואטי, פועל שחור בעונה אדירה, שפשוט השפיל את הגבוהים של המאבריקס ושלט בצבע באופן מוחלט.
3 צפייה בגלריה
איביצה זובאץ
איביצה זובאץ
עונה אדירה. זובאץ
(צילום: RONALD MARTINEZ / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
22 - בוסטון צלפה ב-44.9 אחוזים משלוש מול מיאמי, 22 מ-49. ההיט גם כך נראים חסרי סיכוי בלי ג'ימי באטלר הפצוע – ואם הסלטיקס ימשיכו לקלוע ככה, יש סיכוי שלפני הסוויפ מיאמי תבקש לגמור את העניין אחרי 3-2 משחקים כי לא יהיה טעם.
9 - איך מסבירים את ההבדל בין העונה הסדירה לפלייאוף? אחרי שנת השיא שלו, עם 20.1 נקודות ו-10.9 אסיסטים למשחק, טייריס הליברטון מאינדיאנה סוף סוף ערך בכורה בפלייאוף. הוא נתקע על 9 נקודות במשחק חלש מאוד, והבין שלא היה לו מושג עד כמה זה שונה.
11 - אוקלהומה סיטי נהדרת מהרבה סיבות, אבל אחת חשובה מאוד בפלייאוף היא הרוטציה הרחבה. יש שם 11 שחקנים ראויים, וגם אם העניין יצטמצם ככל שהת'אנדר יתקדמו, בניית הסגל הייתה מעולה. כל אחד יכול להיכנס ולהטביע חותם.