ג'יי אר סמית' הוא בהחלט טיפוס מיוחד, לכן ההחלטה שלו ללמוד בקולג' ולשחק עבור נבחרת הגולף של צפון קרוליינה A&T אחרי קריירת NBA ארוכה היא מפתיעה, אבל נוכח ההיסטוריה שלו - הכל איתו יכול להיות קרות.
סמית', אלוף NBA פעמיים עם קליבלנד (2016) ולוס אנג'לס לייקרס (2020), והשחקן השישי של העונה (2013), מעולם לא למד בקולג'. לליגה הטובה בעולם הוא הגיע ב-2004 ישר מהתיכון.
2 צפייה בגלריה
ג'יי אר סמית' מאוכזב
ג'יי אר סמית' מאוכזב
ג'יי אר סמית'
(צילום: AFP)
באירוע גולף שנערך אתמול בצפון קרוליינה, סיפר סמית' מי הביא לו את ההשראה לבצע את המהלך המפתיע: "ריי אלן פחות או יותר שכנע אותי לעשות את זה. היה לנו טיול גולף קצר לרפובליקה הדומיניקנית, ודיברנו על הרבה דברים בקשר לעתיד. הוא סיפר לי שאחרי הכדורסל הוא חזר ללמוד כדי לאתגר את עצמו". דרך אגב, סמית' הוא לא עוד שחקן גולף, רבים מחבריו מגדירים אותו ככדורסלן-גולפאי הטוב ביותר בארה"ב, וכנראה שגם בעולם.
צריך להגיד שרישומו הסופי של סמית' לאוניברסיטה עדיין לא אושר, אך הוא החל בתהליך. אחת הסיבות לכך שהגארד בעל העבר של 16 עונות בליגה הטובה בעולם עדיין לא מאושר ללימודים היא סוגיית הספורטאים שהופכים למקצוענים, ולא יכולים ללמוד במכללה ולקחת חלק באחת מנבחרות הספורט שלה.
2 צפייה בגלריה
ריי אלן. אחראי למהלך
ריי אלן. אחראי למהלך
ריי אלן. אחראי למהלך
(צילום: AP)
יחד עם זאת, בעבר כבר היו תקדימים כמו זה של כריס ויינק, שבגיל 25 החליט להירשם לאוניברסיטת פלורידה סטייט אחרי שכבר שיחק שש עונות בייסבול מקצועני. בסופו של דבר הוא אושר ואף הוביל את פלורידה סטייט לזכייה באליפות ב-1999 ונבחר ל-MVP של העונה כשהיה בן 28. גם העובדה שסמית' היה מקצוען ככדורסלן ולא כשחקן גולף עשויה לסייע לו לקבל אישור לללמוד.