לוקה דונצ'יץ' הוא כנראה לא רק אחד השחקנים המוכשרים בדור האחרון ב-NBA, אלא גם מתיימר להיות בין הטובים בהיסטוריה. הלילה (בין חמישי לשישי) קיבלנו הוכחה טובה לכך: עוד משחק ענק של הסלובני ב-125:129 הדרמטי של דאלאס על ברוקלין בהארכה.
דונצ'יץ' להט עם 41 נקודות, 14 אסיסטים ו-11 ריבאונדים - הטריפל-דאבל ה-47 שלו בקריירה, וה-22 בו הוא קולע לפחות 30. בכך, השתווה במקום החמישי בכל הזמנים לווילט צ'מברליין האגדי בקטגוריה זו. וזה לא רק זה. הסופרסטאר של דאלאס הפך לשחקן העשירי בלבד בתולדות הליגה שרושם שלושה טריפל-דאבלים עם יותר מ-40 נקודות. לאוסקר רוברטסון, שמוליך את הרשימה (22), ייקח לו עוד הרבה זמן, אם בכלל, להגיע. אבל בקרוב הוא יוכל לעקוף את לברון ג'יימס (6) שנמצא מיד לפניו.
3 צפייה בגלריה
דונצ'יץ' ובולוק
דונצ'יץ' ובולוק
נהנים מהחיים, ובצדק. בולוק חוגג עם דונצ'יץ'
(צילום: AP)
"לוקה הוא כיום השחקן הטוב ביותר שקולע זריקות קשות, לפעמים בלתי אפשריות", החמיא לו חברו במאבריקס, מקסי קלבר. "בהארכה הם היו מאוד אגרסיביים איתו, אבל הוא עשה את הדברים הנכונים. התחממנו ולא החטאנו זריקות".
הכוכב הסלובני רושם מספרים יוצאי דופן בארבעת משחקיו העונה (מאזן 1:3): הוא לא ירד מ-32 נקודות (32, 35, 37 ו-41), רשם רק פעם אחת מספר אסיסטים חד ספרתי (10, 6, 11 ו-14) וכל ערב לקח לפחות שבעה ריבאונדים (7, 9, 7 ו-11). אחד המהלכים היפים מול הנטס היה דווקא אסיסט של דונצ'יץ' לקלבר, מאחורי הגב - מבלי שהסלובני בכלל ראה את חברו לקבוצה. או שאולי כן.
3 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
קולע, חוטף, מוסר. בקיצור, עושה הכל
(צילום: EPA)
"זו הייתה מסירה משוגעת", אמר קלבר בחיוך. "אני לא יודע איך הוא ראה אותי. בגלל ששיחקתי כבר המון זמן עם לוקה, חשבתי שהוא יראה את החיתוך שלי. ידעתי שאצטרך להיות מוכן". הסלובני צחק: "בכנות, לא יודע איך ראיתי אותו. קשה להסביר את זה". אני לא באמת יודע את התשובה לפעמים אני מנסה לעשות דברים מטומטמים, בכמה מקרים זה עובד".
גם מהעבר השני, החמיאו לדונצ'יץ'. מאמן הנטס, סטיב נאש, אמר: "הוא הופך את האחרים לטובים יותר, משחק עבורם. 14 אסיסטים הוא חילק, שלא לדבר על כל הפעמים שהוא זוכה לשמירה ומשחרר שחקנים אחרים. יש לו אחריות רבה על הכתפיים והוא עומד בה כל ערב". גם קיירי ארווינג, שנשר עם הנטס למאזן 4:1 העונה, הודה: "תמיד כיף לשחק נגד לוקה".
3 צפייה בגלריה
דונצ'יץ' וקיירי
דונצ'יץ' וקיירי
דונצ'יץ' וקיירי נפרדים כידידים. "תמיד כיף לשחק נגדו"
(צילום: EPA)

שערוריית הימורים בליגת הגיימינג של ה-NBA

ומה תגידו על הסיפור הבא? שערוריית הימורים בליגת הגיימינג של ה-NBA, ה-2K League: ששה שחקנים ומאמן - מקבוצות הגיימרים של פורטלנד, יוטה ודאלאס - נשלחו הביתה לאחר שהימרו על משחקים, לא דיווחו על כך וחלקם גם סירבו לשתף פעולה בחקירה.
"ההוגנות של המשחק שלנו הייתה ותמיד תהיה בעדיפות ראשונה", אמר נשיא ליגת הגיימינג בארה"ב, ברנדן דונוהו. "אנחנו לוקחים את המחויבות שלנו כלפי הליגה וכלפי האוהדים ברצינות רבה. תמיד נפעל בכל הכוח במקרה של הפרות הכללים המסדירים את יושרו של המשחק".