אם למישהו היה ספק, דנבר השלימה הלילה (בין שני לשלישי) זכייה ראשונה בתולדותיה באליפות ה-NBA לאחר ניצחון דרמטי 89:94 על מיאמי שסגר 1:4 בסדרה. זו הייתה עונה מופלאה עבור הנאגטס, שנהנו מיכולת אדירה, איך לא, של ניקולה יוקיץ' - יש מי שיגידו השחקן הטוב בעולם.
יוקיץ' הציג דומיננטיות גם הלילה במשחק מספר 5 עם 28 נקודות, 16 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, אבל זה ממש לא רק זה. הכוכב הסרבי, שנבחר גם ל-MVP של סדרת הגמר, רשם בפלייאוף 600 נקודות, 269 ריבאונדים ו-190 אסיסטים - יותר מכל שחקן אחר.
3 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
מעל כולם. יוקיץ'
(צילום: Ron Chenoy-USA TODAY Sports)
וקחו עוד כמה ציוני דרך: הוא הפך לשחקן שנבחר הכי נמוך בדראפט (41 ב-2014) שזוכה בתואר המצטיין בגמר, כשהוא שובר את שיאו של דניס ג'ונסון (29 ב-1979). הסרבי, פשוט לא להאמין, היה לראשון אי פעם שהוליך את ה-NBA בשלוש קטגוריות סטטיסטיות - נקודות (30.1 למשחק), ריבאונדים (13.3) ואסיסטים (9.8) - באותה עונה בפלייאוף.
וזה עוד ממשיך: יוקיץ' הפך לסנטר השני אי פעם אחרי ווילט צ'מברליין שקולע למעלה מ-50 נקודות במשחק פלייאוף והראשון מאז שאקיל אוניל (2002) שזוכה בתואר ה-MVP של סדרת הגמר. בנוסף, הוא קבע את שיא הטריפל-דאבלים בפלייאוף: 10 כאלה היו לו ב-2023.
"האמת, זה היה משחק מגעיל", צחק יוקיץ' והתייחס לדרמה הגדולה בסיום. "לא יכולנו לקלוע, אבל בסוף הבנו איך לשמור. אני כל כך שמח, טוב להיות אלוף NBA. העבודה נעשתה, אפשר כעת ללכת הביתה".
כבר בגיל 5 ידע יוקיץ' שהוא יהיה בדנבר?
הסנטר הראשון שנבחרת ל-MVP בסדרת הגמר מאז שאקיל ב-2002
דטלף שרמפף בירך את דנבר
גם טריי יאנג
רודי גובר מחלק מחמאות
"צריך להבין: אנחנו לא מנצחים רק עבורנו, אלא עבור גם מי שמסביבנו. אנחנו מנצחים בשביל החברים שלנו לקבוצה. העונה הזו הייתה מדהימה. האמנו אחד בשני, אני חושב שמערכת היחסים הזו תימשך גם אחרי שכולנו נפרוש".
מאמן הנאגטס, מייק מאלון, פנה לאוהדים ואמר: "יש לי חדשות בשבילכם, אנחנו לא מסופקים. לא סיימנו, אנחנו רוצים עוד". בהמשך החמיא לכוכב הגדול שלו: "יוקיץ' הוא בן אדם מדהים ואיש משפחה אדיר. על המגרש הוא הוכיח שוב ושוב שהוא השחקן הטוב ב-NBA. הוא ה-MVP שלנו ואנחנו גאים שהוא לובש את חולצת המועדון".
3 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
בקרוב, כל זה יהיה שלך. יוקיץ' והיורשת
(צילום: Justin Edmonds / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
3 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
והיה גם לא מעט קונפטי
(צילום: Justin Edmonds / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
סטאן קרונקי, בעלי הנאגטס, פרגן גם הוא לכוכב הסרבי: "לצפות בג'וקר יוצא לעבוד זה מדהים. אנחנו מאושרים שהוא כאן".
גם ג'מאל מארי התרגש עם דמעות עם השריקה לסיום: "אני יודע שהוכחנו להרבה כאלה שהטילו בנו ספק שהם טעו. למדתי על עצמי הרבה כשהייתי פצוע, הסתכלתי על הקבוצה שלי עולה ויורדת. והנה, עכשיו אנחנו אלופים. האמנו מההתחלה, זה מדהים".