סרחיו יוי קלע סל אחד בגמר היורוליג, וסיים עם שתי נקודות בלבד. אבל הספרדי בן ה-35 הוא ווינר בנשמתו, וזה היה הסל שקבע 78:79 לריאל מדריד על אולימפיאקוס בגמר הפיינל-פור כשעל השעון נותרו 3.2 שניות בלבד. סל ששווה גביע אירופה. הגביע ה-11 של ריאל מדריד, יותר מכל קבוצה אחרת.
ל-MVP של הפיינל פור נבחר סנטר ריאל אדי טבארס, שגם אמש נתן משחק מצוין עם 13 נקודות ו-10 ריבאונדים. אולם מה שייזכרו מהגמר זה את הסל הענק של סרחיו יוי, למרות השמירה הסנטר הענק (2.18) מוספה פאל. אולימפיאקוס עשתה הכל נכון בהגנה, אבל את יוי פשוט אי אפשר לעצור. "זאת הייתה זריקה אגדית של שחקן אגדי", החמיא לו חברו לקבוצה נייג'ל וויליאמס-גוס, "הוא אחראי להמון רגעים גדולים. כולנו ביחד הצלחנו להביא את הגביע למדריד".
5 צפייה בגלריה
סרחי יוי
סרחי יוי
סרחיו יוי. ווינר
(צילום: REUTERS/Ints Kalnins)
5 צפייה בגלריה
סרחי יוי
סרחי יוי
הביא גביע לריאל. יוי
(צילום: Petras Malukas / AFP)
יוי אחראי במידה מסוימת לרגע ששינה את העונה של ריאל מדריד. הוא זה שעשה את העבירה הגסה שגרמה למהומת הענק במשחק השני ברבע הגמר מול פרטיזן בלגרד, אבל הליגה החליטה שלא להעניש אותו כי לא לקח חלק בקטטה שהייתה על המגרש. בדיעבד אפשר לומר שהקטטה הזאת העירה את הבלאנקוס, שהפכו פיגור 2:0 בסדרה ל-2:3 ועלו לפיינל-פור. בחצי הגמר ניצחה ריאל את ברצלונה שנחשבה לפייבוריטית, ואתמול ניצחה את אולימפיאקוס בגמר. פרטיזן בלגרד, אגב, הראתה רוח ספורטיבית ובירכה את ריאל מדריד על הזכייה: "ברכות, נתת לכולנו דוגמה איך קבוצה יכולה להגיע רחוק אם היא מאמינה בעצמה עד הסוף". גם היריבה המושבעת ברצלונה בירכה את ריאל לרגל הזכייה.
אבל נחזור לגיבור הערב, סרחיו יוי הבלתי נגמר. "הוא המלך, הוא עשה את המהלך המדהים שהביא את הגביע", החמיאו לו בעיתון הספרדי "אס". "יוי עשה זאת שוב, הוא הכתיר את ריאל מדריד למלכת אירופה. זה היה נס גדול שהוא אחראי עליו, ריאל מדריד הייתה צריכה אותו והוא שוב היה שם, כמו תמיד", נכתב בעיתון "מארקה".
5 צפייה בגלריה
סרחי יוי
סרחי יוי
חגיגה בלבן
(צילום: PETRAS MALUKAS / AFP)
5 צפייה בגלריה
רודריגס חוגג
רודריגס חוגג
סרחיו רודריגס: "גאה בדרך שלנו"
(צילום: EUTERS/Ints Kalnins)
5 צפייה בגלריה
ריאל מדריד אולימפיאקוס
ריאל מדריד אולימפיאקוס
סשה וזנקוב. אולימפיאקוס יצאה מאוכזבת
(צילום: EPA/TOMS KALNINS)

"רוצה להישאר בריאל עוד שנים רבות"

"המאמן שרטט עבורי את התרגיל האחרון והכריח אותי לזרוק", אמר כוכב הערב יוי בסיום, שהתכבד כקפטן ריאל מדריד בהנפת הגביע. "למזלי זה הלך טוב, זה קשה לקלוע על מוסטפה פאל, ואם הייתי מחטיא אז כנראה שהכדור היה מגיע לטבארס, ומרגיע אותי לדעת את זה. אני כל-כך מאושר מהניצחון וכל-כך שמח שעשינו את זה. הקבוצה סומכת עלי ברגעים החשובים, אני רוצה לשחק בה עוד שנים רבות". יוי חתם לאחרונה על הארכת חוזה בריאל מדריד והוא ישחק בה גם בעונה הבאה. הוא משחק במועדון מ-2007 וזאת הזכייה השלישית שלו ביורוליג. יש לו גם שבע אליפויות מקומיות ועוד שש זכיות בגביע המלך. אין ספק שמדובר באחד השחקנים הכי גדולים ששיחקו אי פעם באירופה.
סרחיו רודריגס, גם הוא כבר לא ילד (יחגוג 37 בעוד חודש), החמיא לחברו לקבוצה: "כשיש את סרחיו יוי בקבוצה, אתה יודע שדברים כאלה מדהימים יכולים לקרות. היו לנו שבועיים מדהימים ונתנו את הכל. אני גאה בקבוצה, שמח מהתוצאה ומהדרך שהביאה אותנו לכאן. אני מאושר". המאמן צ'וס מתאו הוסיף: "אני מאושר בשביל יוי, זאת הייתה שנה לא קלה עבורו. לא היה ספק בכלל שהוא היה יקבל את הכדור האחרון, כולם חשבו שהוא צריך לקחת את הזריקה. קרה לנו נס גדול".
"זאת קבוצה לא נורמלית שעושה דברים לא נורמלים", סיכם הנשיא פלורנטינו פרס, "סבלנו בדרך, אבל הצלחנו לגבור על המכשולים ולנצח וזה הגיע לנו. האמנו לכל אורך הדרך בעצמנו. שמונת המשחקים האחרונים שלנו שווים סרט דוקומנטרי. זה היה ניצחון של הגורל. הראינו שאם אנחנו מאוחדים ונלחמים ביחד עד סוף, אז משיגים את המטרה".