לאחר 14 שנות קריירה, הודיע היום (שלישי) בלייק גריפין על פרישה מכדורסל. הפורוורד, שכיכב במשך 9 שנים במדי לוס אנג'לס קליפרס ושיחק בעונה שעברה במדי בוסטון, פירסם פוסט ברשתות החברתיות בו בישר כי הוא תולה את הנעליים.
"לא תיארתי לעצמי שאהיה מהאנשים האלה שכותבים מכתב לכדורסל ומודיעים על פרישה, אבל בסופו של דבר אני כן", כתב גריפין. "כשאני מסתכל לאחור על הקריירה שלי, כל מה שאני חושב עליו זה הודיה. אני אסיר תודה על כל רגע - ולא רק על הרגעים הטובים. הניצחונות, ההטבעות, הפרסים והזיכרונות עם בני המשפחה שלי, חבריי לקבוצה, האוהדים והמאמנים - כל אלה עזרו לי להשיג רגעים בלתי נשכחים".
1 צפייה בגלריה
בלייק גריפין במדי בוסטון סלטיקס
בלייק גריפין במדי בוסטון סלטיקס
"אסיר תודה על כל רגע". בלייק גריפין במדי בוסטון סלטיקס
(AP Photo/Michael Dwyer)
כאמור, גריפין התייחס גם לרגעים הפחות טובים: "באותה נשימה, אני מודה גם על דברים הפחות נעימים. ההפסדים, הפציעות הניתוחים הרבים מדי שנאלצתי לעבור, השיעורים שקיבלתי, ושברוני הלב. כמובן, זה לא יהיה מכתב פרידה בלי להכיר בכל השונאים. שצברתי".
לסיכום כתב: "המשחק נתן לי כל-כך הרבה בחיי, ולא הייתי משנה דבר. ועכשיו מגיע החלק במכתב של 'אני מתרגש לקראת הפרק הבא'. אני צוחק. סיימתי".
בלייק גריפין נבחר במקום הראשון בדראפט 2009 בידי לוס אנג'לס קליפרס, במדיה שיחק 9 שנים. הוא פספס את כל עונתו הראשונה ב-NBA בשל פציעה, אך כשחזר מיצב את עצמו כאחד השחקנים הכי אתלטים בליגה, תוך כדי שהוא סיפק אינספור רגעי שואוטיים. הוא נבחר שש פעמים לשחק באולסטאר, הוכתר שלוש פעמים לשחקן בחמישייה השנייה של העונה ועוד פעמיים בחמישייה השלישית. ב-2010/11, שהייתה למעשה עונתו הראשונה בליגה - הוא נבחר לרוקי העונה.
הוא שיחק בנוסף שלוש וחצי עונות במדי דטרויט פיסטונס, עוד עונה אחת בברוקלין נטס וכאמור בעונה שעברה - שהייתה האחרונה שלו בקריירה - שיחק בבוסטון. ממוצעיו בקריירה עמדו על 19 נקודות למשחק בנוסף ל-8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.