פחות מיממה לאחר שאושר הטרייד הגדול בין וושינגטון לפיניקס, שבמסגרתו בראדלי ביל יעבור לסאנס אחרי 11 שנה במדי הוויזארדס, בעוד כריס פול, לנדרי שאמט ומספר בחירות דראפט מהסיבוב השני יעשו את הדרך ההפוכה, ובארה"ב מנתחים את המהלך.
באתר "האתלטיק" טוענים כי מדובר בטרייד רע עבור וושינגטון, אבל כזה שלא הייתה לה ברירה אלא ללכת עליו. ביל חתם בקיץ הקודם עם הוויזארדס על חוזה לפיו תהיה לו זכות וטו על כל החלטה של המועדון להעבירו בטרייד, מה שלא נתן לקבוצה של ווס אנסלד ג'וניור יותר מדי אופציות. כך או כך, הקבוצה מבירת ארה"ב הייתה נחושה להניע את המהלך, כדי להתחיל לבנות מחדש את הסגל לשנים הבאות.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
איך המהלך ישפיע עליו? דני אבדיה
(צילום: AP)
"פול כמעט בוודאות לא ישחק אפילו שנייה בוושינגטון", נכתב בניתוח של האתלטיק. "בגיל 38, הוא לבטח ירצה לנצל כל פיסת אנרגיה שנותרה לו כדי לשחק בקבוצה שמתחרה על האליפות". כלומר, ככל הנראה הוויזארדס ינסו להעביר את פול לקבוצה אחרת תמורת שחקנים צעירים, בחירות דראפט מעניינות וכו'.
אחת האפשרויות שעלו היא טרייד עם לוס-אנג'לס לייקרס, שזקוקים לרכז - ויוכלו להעביר שחקנים כמו מו במבה ומאליק ביזלי. גם הקבוצה השנייה של לוס-אנג'לס, הקליפרס, הוזכרה כמי שהייתה רוצה לראות את הרכז הוותיק בחזרה אצלה לקדנציה שנייה.

ומה עם אבדיה?

על פי מספר דיווחים בארה"ב, גם קייל קוזמה, שהיה מהשחקנים המרכזיים של הוויזארדס בשנתיים האחרונות, לא יישאר. הפורוורד צפוי לנצל את אופציית היציאה שיש לו בחוזה, ולהיות שחקן חופשי.
2 צפייה בגלריה
קייל קוזמה
קייל קוזמה
עזיבתו הצפויה אמורה לסדר לאבדיה תפקיד מרכזי. קייל קוזמה
(צילום: AP)
יחד עם הרצון להתחיל תהליך בנייה מחדש, נראה שהמשמעות היא שוושינגטון לא תביא כוכבים גדולים במקום ביל וקוזמה, כשבהחלט ייתכן שגם קריסטפס פורזינגיס לא יישאר. כל זה יכול לסלול את דרכו של דני אבדיה לחמישייה הראשונה ולקבלת תפקיד מרכזי ביותר בקבוצה.
הפורוורד הישראלי עבר עונה רצופת עליות וירידות. כשקוזמה נעדר בשל פציעה, הוא היה בתקופה מצוינת, ונראה שאם אכן המשבצת הזו תתפנה - אבדיה ירוויח מכך בעונתו הרביעית במועדון.