21,001 הצופים שהגיעו הלילה (בין שישי לשבת) לוולס פארגו סנטר בפילדלפיה היו בטוחים, לאורך כמעט כל המשחק, שהם יחזו בהפסד ביתי מאכזב של קבוצתם האהודה. הסיקסרס כבר פיגרו ב-21 הפרש מול פורטלנד ובחלקים גדולים נראו כבויים. רק שהיה להם את ג'ואל אמביד.
סנטר פילדלפיה סיפק עוד ערב לפנתיאון עם 39 נקודות (13 מ-20 מהשדה), 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים ובעיקר סל ניצחון משוגע, 1.1 שניות לבאזר - שהבטיח לסיקסרס 119:120 דרמטי - ניצחון רביעי רצוף אחרי קאמבק גדול ומאזן 22:44, הרביעי בטיבו ב-NBA.
3 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
MVP אמיתי. אמביד
(צילום: AP)
7 שניות לסיום, בפיגור נקודה, אמביד קיבל את הכדור, התמקם במקום האהוב עליו, ליד קו העונשין, וקלע בפייד אווי את הסל המכריע. "ברגע שהגעתי לנקודה שלי, ידעתי שזה ייכנס", חייך אמביד בסיום. מאמנו, דוק ריברס, היה פחות נלהב: "זה לא היה הערב שלנו עד 1.1 שניות לבאזר, כשאמביד קלע. נראינו, בטח במחצית הראשונה, כאילו הרגליים שלנו תקועות בבוץ".
הסיקסרס פיגור בפער דו-ספרתי גם עמוק בתוך הרבע האחרון, אבל ריצת 0:10 וסלי קלאץ' של אמביד כפו, כאמור, סיום צמוד. "מה ניצח לנו את המשחק? ההגנה", הסביר ג'יימס הארדן, שהוסיף 19 נקודות, 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים לפילי. "שיחקנו פתאום רגוע והצלחנו לספק עצירות ברגעים הקריטיים. זה לא הניצחון הכי יפה שלנו העונה, אבל אני קונה אחד כזה כל יום".
3 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
יכול לחגוג. אמביד, רגע אחרי סל הניצחון הדרמטי
(צילום: AP)
ועדיין, כל המחמאות הלכו בסיום לאמביד, שרשם משחק מספר 23 העונה עם 35 נקודות ומעלה. בכך, השווה את ההישג של שאקיל אוניל מעונת 1999/2000 שהיה הסנטר האחרון שרשם ציון דרך שכזה שכזה. לפניהם (ומאז האיחוד בין ה-NBA ל-ABA) רק מוזס מאלון, עוד סנטר אגדי אחד, סיפק 25 משחקים כאלו - בעונת 1981/82. גם שאקיל וגם מאלון נבחרו באותן עונות ל-MVP של הליגה.
רמז לבאות עבור אמביד? "בכנות, אני באמת כרגע רק עובד על המשחק שלי", הוא הצטנע. "מנסה לראות מה עובד ומה לא. רוצה להיות אגרסיבי, ולערב יותר את השחקנים. כמו שאמרתי, אני יכול להיות טוב יותר. החטאתי היום זריקות והיו לי כמה איבודים". הארדן, לעומת זאת, ביקש מחברו לקבוצה להיות אמיתי: "הוא מראה כאלו יכולות כל ערב. אין ספק שהוא ה-MVP של העונה הנוכחית".

הלייקרס בדרך לפלייאוף? "אנחנו עמוקים ומוכשרים"

פתיחת עונה איומה, מכת פציעות והיעדרות ארוכה של לברון ג'יימס - כל זה לא מנע מלוס אנג'לס לייקרס להימצא במצב מצוין כדי לתפוס מקום בפליי-אין ואולי אפילו כדי להיכנס ישירות לפלייאוף. החבורה של דרווין האם, עדיין ללא קינג ג'יימס, רשמה הלילה ניצחון שביעי מתשעת משחקיה האחרונים - 112:122 על טורונטו ומפה לשם היא כבר במקום השתיעי במערב עם מאזן 34:33.
3 צפייה בגלריה
ראסל והחברים חוגגים
ראסל והחברים חוגגים
ראסל והחברים חוגגים
(צילום: AP)
הציוץ של לברון
דיאנג'לו ראסל חזר אחרי שישה משחקים בהם היה פצוע והצטיין עם 28 נקודות (16 ברבע האחרון) ו-9 אסיסטים, כשהוא זוכה לאהבה עצומה מהקהל. "יודע מי אלה האוהדים האלה עוד מהקדנציה הקודמת שלי כאן", אמר ראסל בסיום. "רציתי רק להביא להם אנרגיות".
הלייקרס עשו את העבודה בזכות רבע אחרון ענק (22:37) ולמרות 8 נקודות בלבד של אנתוני דייויס. "זה שהצלחנו לצאת עם הניצחון הזה מול קבוצה ממש טובה, זה סימן לצמיחה ובגרות", הסביר האם. "זה סימן לכמה אנחנו עמוקים ומוכשרים". גם לברון עצמו, שישב באזרחי על הספסל, היה נרגש וצייץ: "אוי, כמה שאני אוהב את הקבוצה הזו".