מארק קיובן מוכר לפילנתרופית הישראלית-אמריקאית, מרים אדלסון, נתח גדול מהבעלות של דאלאס מאבריקס - כך דיווח הלילה (בין שלישי לרביעי) העיתונאי המוערך של "יאהו ספורטס" שאמס צ'ארניה.
על-פי אותו פרסום, קיובן עדיין יחזיק במניות מסוימות ויהיה לו תפקיד שישאיר אותו אחראי על כל פעילויות הכדורסל במועדון, אך אדלסון, אמו של מתן, הבעלים של הפועל ירושלים, תחזיק בנתח הגדול, אותו תרכוש ב-3.5 מיליארד דולר.
4 צפייה בגלריה
מארק קיובן
מארק קיובן
עדיין ישמש בתפקיד ניהולי במועדון. קיובן
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
מרים אדלסון
מרים אדלסון
רכשה את דאלאס על-פי הפרסום בארה"ב. מרים אדלסון
(צילום: עוז מועלם)
קיובן - המוכר כאחד המשקיעים של תוכנית "הכרישים" האמריקנית - רכש את הקבוצה בשנת 2000 תמורת 285 מיליון דולר - כך שרשם רווח לא רע בכלל. ב-2011 זכה קיובן באליפות הראשונה והיחידה עד כה של המאבס - בהובלתו של דירק נוביצקי והוא ידוע כבעל בית צבעוני שאומר את מה שעל ליבו, בלי הרבה פילטרים. בעבר שיחק בקבוצה גל מקל, נציג הבעלים של הפועל ירושלים כיום.
דאלאס מדורגת כיום במקום החמישי במערב (מאזן 6:10) ובאמתחתה אחד הכוכבים הכי גדולים ב-NBA, לוקה דונצ'יץ', שמעמיד ממוצעים של 30.5 נקודות, 7.9 ריבאונדים ו-7.8 אסיסטים לערב.
4 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים א.א.ק אתונה מתן אדלסון
הפועל ירושלים א.א.ק אתונה מתן אדלסון
בנה של מרים, מתן אדלסון, הבעלים של הפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
דונצ'יץ'
דונצ'יץ'
בקרוב בעלים חדשה לדאלאס. דונצ'יץ'
(צילום: Jerome Miron-USA TODAY Sports)
כוכב נוסף ושנוי במחלוקת הוא קיירי ארווינג, שרק לאחרונה הגיע למסיבת עיתונאים של דאלאס כשהוא חובש כאפייה על ראשו וידוע כבעל דעות אנטישמיות ואנטי-ישראליות. בנובמבר 2022, הגארד פרסם בעמוד שלו ברשתות החברתיות קישור לסרט משנת 2018, "Hebrews to Negroes: Wake Up Black America". הפוסט עורר סערה גדולה, כולל כתבה ב-Rolling Stone בה נכתב שהסרט נחשב לאנטישמי. השחקן עצמו אמנם מחק את הציוץ, אך סירב להתנצל והושעה על-ידי קבוצתו דאז ברוקלין נטס.