מי שהיה עובר ליד טיבור פלייס ברחוב או שהיה עוקב אחריו ברשתות החברתיות היה מתקשה להאמין שמדובר בסנטר של אלופת היורוליג. אמנם הגובה האדיר מסגיר (יש שטוענים ש-2.21 מ', אחרים 2.18), אבל הוא ממש לא נראה כמי שמתפרנס מקטטות עם סנטרים חזקים בליגה השנייה הכי טובה בעולם. פלייס הוא דמות די משעשעת, אבל בעיקר טיפוס די עדין ואפשר לומר אפילו חנון.
לא תראו את הגרמני בן ה-33 לובש מותגים מוגזמים ואת החופשות שלו הוא לא מבלה בבטן-גב בקריביים. את האחרונה, למשל, העביר בקפדוקיה, שנמצאת במרכז רמת אנטוליה באסיה הקטנה שבטורקיה. הוא צפה שם בכדורים פורחים ועשה טרקים. לפני כמה חודשים הוא לקח את חברו לקבוצה ארטן גאזי לטיול בטבע בגרמניה והשניים העלו סרטונים שלהם מטיילים באתרים השונים. שיין לארקין הגיב שם: "אתם צריכים תוכנית טלוויזיה ועמוד משותף, אני אהיה המנהל, זה יהפוך לוויראלי". עוד לפני הטיול הזה, הוא ביקר בפירמידות במצרים. גם באיסטנבול הוא מרבה לעשות טיולים כדי לראות את העיר וללמוד על ההיסטוריה והאתרים המרכזיים בה. כשהוא לא שם, פלייס נוהג לחזור הביתה ולבקר בקלן, המקום בו התחיל את הקריירה שלו.
1 צפייה בגלריה
טיבור פלייס
טיבור פלייס
טיבור פלייס
(צילום: EPA)
פלייס, כאמור, כבר לא ילד וחגג 33 בחודש שעבר. למרות זאת, הוא עדיין בכושר מצוין ורשם נקודת ציון מיוחדת בעונה שעברה כשנבחר למצטיין בגמר היורוליג, בו קלע 19 נקודות (10 מתוכן ברבע האחרון) והוסיף 7 ריבאונדים, שהרגישו וכמובן היו שווים המון ב-57:58 של אנאדולו אפס מול ריאל מדריד. פלייס בכלל הגיע אל הפיינל פור בכושר מצוין אחרי שבמשחק האחרון מול מילאנו בסדרת רבע הגמר קלע 25 נקודות ונבחר למצטיין עם מדד 37. הוא עזר לאנאדולו אפס לזכות ביורוליג בפעם השנייה ברציפות והשלים סוג של סגירת מעגל אחרי שבזכייה הראשונה שיחק בסך הכול 7:56 דקות בגמר מול ברצלונה ותרם 5 נקודות ו-3 ריבאונדים. ב-2022 הוא כבר היה חלק משמעותי מהזכייה ובעל מניות רבות בה.
דבר אחד שטיבור פלייס משום מה תמיד היה טוב בו זה לשחק נגד מכבי ת"א, ובין היתר היה שותף עם 16 נקודות ל-63:102 המשפיל שחטפו הצהובים מגלאטסראיי ב-2017. בעבר היו גם דיבורים על כך שהצהובים ניסו לצרף אותו ולא הצליחו.
פלייס סיפר בעבר שהיה קרוב לוותר על הכדורסל בגיל 15 כשנאלץ לנסוע בכל פעם שעה וחצי לאימון ובחזרה ובקושי שיחק למרות שטען שהוא אחד הקלעים הטובים בקבוצה. הוא התחיל את הקריירה בגיל 17 בריין אנרגי קלן וב-2009 עבר לבאמברג, איתה שיחק שתי עונות ביורוליג לפני שעבר לבאסקוניה, שם הרשים מאוד בעונה השנייה עם 12 נקודות בממוצע למשחק. הוא עבר לברצלונה וחתם שם לשנתיים, אבל הפר את החוזה אחרי עונה כדי לנסות את מזלו ביוטה ג'אז ב-NBA. הוא לא ממש הרשים שם ונשלח לשחק הרבה בדי ליג. עונה אחת בארה"ב הספיקה לו כדי להבין שזה לא בשבילו והוא חתם בגלאטסראיי של ארגין עתמאן (שהביא אותו גם לאנאדולו לאחר מכן ומאמן אותו עד היום) ב-2016 כשהיא שיחקה ביורוליג והעמידה קבוצה עם תקציב גדול. אחרי עונה אחת שם הוא חזר לספרד וחתם בוולנסיה, שם שיחק גם רק עונה אחת ואז מצא את הבית החם באנדאולו אפס ומאז הוא שם מבסוט מהחיים.

פלייס בטיול טבע בגרמניה

פלייס חתם בטורקיה בשיאו של המשבר בינה לבין גרמניה ומעט אחרי התמונה האומללה של מסוט אוזיל ואילקאי גונדואן עם רג'פ טאיפ ארדואן. הוא נאלץ להגן על ההחלטה שלו לעבור לטורקיה ואמר אז: "אני לא פוליטיקאי, אלא ספורטאי ואני נוסע לטורקיה כדי להמשיך בקריירה שלי. טורקיה היא מדינה עם קבוצות כדורסל חזקות מאוד ועניין רב בענף. אם רוצים לשחק ברמה גבוהה, צריך לעבור לשם". על התמונה המשותפת של אוזיל וגונדואן עם נשיא טורקיה הוא אמר אז: "זה נראה לא טוב והיה מצער מאוד. אני לא הייתי עושה דבר כזה". כשנשאל מה הוריו וחבריו אמרו כשהוא סיפר להם על המעבר לטורקיה, ענה פלייס: "ברור שהתגובות היו ככה ככה. הם אמרו 'אה איסטנבול, אולי בפעם הבאה תבחר במדינה אחרת'. אבל אני כבר שיחקתי שם, הכרתי חברים ואנשים ואני אוהב את המקום".
למרות הגודל ומוטת הידיים הענקית שלו, בשנים האחרונות הצליח פלייס לפתח מאוד את הזריקה שלו מבחוץ ומציג יד רכה מאוד. האחוזים שלו משלוש לאורך הקריירה ביורוליג עומדים על 38%, גבוהים מאוד מבחינתו. בשש עונות היורוליג הראשונות שלו הוא זרק בסך הכול 20 זריקות לשלוש וקלע 7 מהן, מחזה נדיר. בחמש העונות שלאחר מכן הוא כבר זרק לא פחות מ-125 זריקות מחוץ לקשת וקלע 49. בעונה שעברה לבדה הוא זרק 52 פעמים לשלוש וקלע 23 וגם העונה הוא בקצב גבוה מאוד עם 8/26. כך פלייס מספק לעתמאן עוד אופציה לשחקן שזורק משלוש בקבוצה יש כבר את שיין לארקין, וסילי מיציץ', רודריג בובואה, וויל קלייברן, אלייז'ה בריאנט ושחקנים נוספים שלא חושבים פעמיים לפני שהם זורקים מחוץ לקשת.
פלייס סיפר איך קיבל מעתמאן אישור לזרוק לשלוש במשחקים: "הוא אמר לי ללכת לזרוק שש פעמים לשלוש ושאם אקלע את כל שש הזריקות, הוא ייתן לי לזרוק פעם אחת בכל משחק. הלכתי לזרוק ואני חושב שקלעתי שמונה או תשע פעמים ברציפות".
בעונה הנוכחית, כמו כל אנאדולו אפס, גם פלייס די מגמגם ועומד על 5.9 נקודות ו-2.8 ריבאונדים בלבד למשחק. הוא קלע רק פעמיים בספרות כפולות ב-2022/23: 10 מול מונאקו ו-13 נגד מילאנו המרוסקת. עכשיו הוא שוב פוגש את מכבי ת"א ואולי זה יוציא אותו לדרך חדשה וטובה יותר העונה.