ספורטאיות בעולם, וזה לא סוד, זוכות לתנאים פחות טובים מאשר מקביליהן הגברים. למרות כל הרצון לשינוי, בטח בשנים האחרונות. דוגמא טובה לכך קיבלנו אתמול בלילה (שני), כששחקניות לוס אנג'לס ספארקס מה-WNBA נאלצו לישון בשדה התעופה לאחר שטיסת השכר שלהן - מוושינגטון לקליפורניה - התבטלה.
נקה אוגוומיקה היא אחת משחקניות הכדורסל המוכרות והטובות בעולם. כוכבת הספארקס זכתה פעם אחת באליפות ה-WNBA ונבחרה למשחק האולסטאר שבע פעמים. היא באופן קבוע אחת ממלכות הסלים בליגת הנשים הטובה בעולם ומשמשת גם כנשיאת ארגון השחקניות. אתמול בלילה, שעות אחרי ניצחון קבוצתה 76:79 על וושינגטון מיסטיקס, היא נאלצה לתפוס כמה כיסאות פנויים כדי לחטוף תנומה.
2 צפייה בגלריה
לוס אנג'לס ספארקס
לוס אנג'לס ספארקס
שינה בשדה התעופה. שחקניות הספארקס
(צילום: AFP)
נקה אוגוומיקה מתעדת את חדר השינה החדש שלה
לא לפני שתעדה כמובן הכל בסרטון שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה. "כן, אז אנחנו משוטטים בשדה התעופה", סיפרה לעוקביה. "זו פעם ראשונה ב-11 עונות שלי בליגה שנאלצתי לישון בשדה התעופה. הטיסה בוטלה, חצי מאיתנו ישנות בבית מלון, חצי נשארו בשדה התעופה. פשוט לא היו מספיק חדרים פנויים. עכשיו השעה 1:44 לפנות בוקר וכנראה נישאר פה עד 9:00".

חוקים אנכרוניסטיים, קנסות עצומים

טיסות השכר של קבוצות ה-WNBA הפך לתפוח אדמה לוהט בשנה האחרונה. זאת בשל חוקי הליגה האנכרוניסטיים, שאוסרים על בעלי קבוצה לחכור לשחקניות ולצוות מטוס פרטי כדי שייקח אותן ליעדם בדרך המהירה ביותר. הסיבה? מחשש שזה "ייתן יתרון למועדונים עם בעלים עשיר יותר, שיכולים להרשות לעצמם הסדרים יקרים".
ניו יורק ליברטי, למשל, אחת משמונה המייסדות של ה-WNBA, נקנסה בעונה שעברה בסכום הגדול ביותר אי פעם שהוטל על קבוצה בליגה - חצי מיליון דולר, לאחר שהתברר כי ג'ו צאי, בעלי המועדון, שילם על טיסות פרטיות לשחקניות.
הליברטי, כאמור, ספגו את הקנס העצום כי ראשיה החליטו לא לטרטר את השחקניות במשחקי החוץ ברחבי המדינה. את ההוצאות הללו שילם מכיסו צאי, מיליארדר טייוואני-קנדי, אחד השותפים של של קבוצת "עליבאבא" הסינית והחל מ-2019 מחזיק בבעלות מלאה, לא רק על ניו יורק ליברטי, אלא גם בברוקלין נטס מה-NBA. הונו, אגב, למי ששואל, הוערך ב-2019 בכ-9.3 מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
קטי אנגלברט
קטי אנגלברט
אין פתרון באופק. אנגלברט
(צילום: AP)
צאי, כפי שהבנתם, עשה זאת לא כדי לעזור שקבוצתו תנצח יותר, אלא כדי לדאוג ולהקל על השחקניות שלו, שעוברות לא פעם תלאות בדרכן למשחקי חוץ בחוף המערבי. הליברטי, למרות שנוסדו ב-1997, לא זכו בעולם באליפות ובשנה שעברה הפסידו כבר בסיבוב הראשון של הפלייאוף. לגמר המזרח העפילו בפעם האחרונה רק אי שם ב-2010.
צאי פועל כבר שנים (ובפומבי) למען הסדר של מקומות לינה טובים יותר לשחקניות WNBA, וצייץ באוקטובר 2020 שהוא עובד עם קומישינר ה-WNBA, קתי אנגלברט, וחברות תעופה שונות כדי למצוא ספונסר לליגה שיעזור בכל הקשור לטיסות פרטיות לכל המועדונים.
אנגלברט, אגב, אמרה ב-2021 כי למרות שהיא תומכת ברעיון, אבל עד אז "הליגה צריכה לחוות עוד צמיחה פיננסית כדי שתוכל לכסות את ההוצאות הללו".