ים מדר יכול להיות מרוצה ממשחקו הראשון בליגת הקיץ בלאס וגאס במדי בוסטון. הישראלי בן ה-20 עלה הלילה (בין ראשון לשני) מהספסל במפגש מול אטלנטה, קלע 8 נקודות (4 מ-4 ל-2, 0 מ-2 ל-3), לקח 2 ריבאונדים, מסר 2 אסיסטים, איבד כדור אחד ב-17 דקות וסייע לסלטיקס לנצח 83:85. מדר גם סיים עם מדד הפלוס-מינוס השני הכי גבוה בקבוצתו (7+).
מדר עלה מהספסל 5:57 דקות לסיום הרבע הראשון אחרי שבוסטון נקלעה לפיגור 8:0. יחד איתו הסלטיקס רצו 2:17 ונטלו את ההובלה (10:17). הישראלי היה למעשה אחראי לנקודות הראשונות של בוסטון במשחק, והוסיף בריצה עוד שתי נקודות ואסיסט. חצי דקה לסיום הרבע הוא ירד לספסל.
1 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
ים מדר
(צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם הרשמי של בוסטון סלטיקס)
את הרבע השני החל כבר בחמישייה והוסיף בו עוד שתי נקודות ואסיסט עד שיצא חמש דקות לסיומו. מדר פתח את החצי השני על הספסל, עלה בחזרה לפרקט לקראת אמצע הרבע השלישי וירד שבע דקות לסיום ההתמודדות כשבכל הזמן הזה הוא ניהל את המשחק של הסלטיקס.
בוסטון רשמה קאמבק יפה כאשר 54 שניות לסיום עוד פיגרה 81:77, אבל רצה 0:8 מסלים של פייטון פריצ'רד (23 נקודות) ורומיאו לנגפורד כדי להפוך ל-81:85. סל ניחומים של ההוקס לא עזר להם יותר מדי.
קאמבק יפה של בוסטון
דרך אגב, מדר לא היה הישראלי היחיד ששיחק במפגש. גם המתאזרח מקס היידגר, שהושאל בעונה החולפת ממכבי תל אביב לבני הרצליה, לקח בו חלק במדי אטלנטה והציג יכולת טובה עם 12 נקודות ו-3 אסיסטים ב-15 דקות בלבד. גם חברו לשעבר של מדר בהפועל ת"א, דבון אקון-פרסל, שיחק עם ההוקס ותרם 13 נקודות ו-8 ריבאונדים ב-27 דקות.
משחקה הבא של בוסטון ייערך בין שני לשלישי (2:00) נגד דנבר, ואחרי הבכורה הטובה של מדר בה הראה שניתן לסמוך עליו, הוא יקווה לקבל עוד יותר דקות.

"מדר עשה עבודה יוצאת מן הכלל במשחקו הראשון"

בסיום המשחק התראיין מדר והיה קשה שלא להבחין בהתרגשות שלו: "זה חלום שמתגשם להיות על הפרקט עם המדים של בוסטון סלטיקס".
הספתח של מדר הלהיב מאוד גם את אנשי בוסטון ובעיקר את השחקנים ששיחקו לצדו הלילה. "ים עשה עבודה יוצאת מן הכלל במשחקו הראשון בליגת הקיץ", החמיא לו פריצ'רד. "פתחנו רע ונקלענו לפיגור גדול. הוא נכנס והביא איתו אנרגיה, אקטיביות וזה השפיע על כולנו".
פריצ'רד מחמיא למדר
גם האוהדים לא נשארו אדישים למשחקו של הישראלי. "ים מדר הפך במהירות לאחד השחקנים הפייבוריטים שלי לצפייה בליגת הקיץ", צייץ אחד הגולשים בטוויטר. "תחתימו את ים מדר", כתב גולש אחר. ב"בוסטון גלוב" נכתב: "לא ברור מה התכניות של בוסטון למדר מעבר לליגת הקיץ, אבל בשבוע שעבר הוא דיבר בביטחון על הסיכויים שלו לשחק ב-NBA בעונה הבאה. מול אטלנטה הוא נראה כמו אחד השחקנים היותר טובים על הפרקט, למרות שלא שיחק הרבה. מדר אולי נראה רזה, אבל הוא הסתדר בהגנה ולא פחד ממגע".
כזכור, בוסטון בחרה את מדר במקום ה-47 בסיבוב השני של דראפט 2020, כאשר רצתה שיתפתח לפחות עונה נוספת בהפועל תל אביב לפני שינסה את מזלו בליגת הקיץ כדי להשיג חוזה ב-NBA.
מדר טס כבר לפני כמעט חודשיים לארצות הברית על מנת להתכונן לליגת הקיץ, כאשר במקביל הוא ניהל בוררות נגד האדומים במטרה לצאת מהחוזה שלו בקבוצה בעונה הקרובה. בסופו של דבר הוא הפסיד בבוררות והוא מחויב לשוב לשחק בהיכל קבוצת שלמה ב-2021/22 אלא אם כן בוסטון תשלם להפועל תל אביב כסף על מנת להוציא אותו מהחוזה.