התעלמות מצד המאמן, ספסול, הדחה מהסגל, נידוי מהאימונים הסדירים עם חבריו לקבוצה – ולבסוף שחרור מהמועדון. אלה חלק מהטענות שהשמיע יפתח זיו בראיון החריף שהעניק ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet כחודשיים לאחר שעזב את גרנאדה והליגה הספרדית.
זיו חלם על קריירה אירופית, והנחיתה בגרנאדה הספרדית התחילה ברגל ימין – אבל אחרי 7 באוקטובר הפכה ל"התעללות וטלטלה נפשית" בגלל שהוא "ישראלי ויהודי" לטענתו. הערב (שלישי) פרסם המועדון תגובה אחרי דבריו.
3 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
בספרד לא אהבו את דברי השחקן. זיו
(צילום: עוז מועלם)
"השחקן הישראלי טען כי המועדון נטש אותו בשל הלאום שלו", נכתב בראשית התגובה של המועדון לדברי השחקן, שבינתיים מצא בית חדש בסן-קנטן הצרפתית. "אבל לא כך פני הדברים. השחקן בעצם היה בירידה מקצועית – אם זה במספר המשחקים ובהשפעה שלו על הקבוצה – עוד לפני ה-7 באוקטובר, כפי שניתן לראות בסטטיסטיקה שלו שמתועדת עוד לפני פרוץ הסכסוך".
"הן לשחקן והן לסוכנים שלו נמסר כי המועדון מחפש לו מחליף ולכן הוא לא ישחק", נכתב בהודעה. "הבנו שהוא שחקן צעיר ושהוא יכול למצוא מקום בקבוצה אחרת. הוא המשיך להתאמן עם חבריו לקבוצה עד לרגע בו הוא הפגין מעורבות מועטה, כך שלא היה פתרון אחר מלבד לתת לו להתאמן עם עוזר המאמן, אנדריאה פצילה, בזמן שמחפשים מוצא".
3 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", אתמול
3 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
"לא הייתה לנו ברירה אלא להסביר", כתבו בקבוצה. זיו במדי גרנאדה
(צילום: RUBEN LUCIA AFP)
"כשיפתח זיו מדבר על כך שלא התעניינו בשום הזדמנות בחייו האישיים, זה לגמרי לא מדויק. הדבר בא לידי ביטוי במספר מסיבות עיתונאים שאנשי המועדון נשאלו וענו לגבי מצבו האישי ומצב משפחתו. יתרה מכך, גם דאגנו שהמשטרה תאבטח את האימונים של הקבוצה בשל המצב. לאומיות השחקן מעולם לא היוותה בעיה עבורנו, כפי שניתן לראות בהזמנה שקיבל שחקן העבר של גרנאדה, שון ויסמן, שצפה במשחק של הקבוצה כבר עם תחילת הסכסוך.
"כאשר השחקן מדבר על אנטישמיות ועל הפחד מלדבר עברית, זה מעלה תהיות, שכן אנחנו יודעים שבמספר רב של הזדמנויות הוא הלך לקזינו בגרנאדה והתרועע בעיר. מהרגע שנודע לנו על הצהרותיו של השחקן לתקשורת הישראלית, הבנו שהן אינן נכונות לחלוטין ושלא נגיב עליהן, שכן זו לא הדרך שלנו לפעול מול שחקנים שהיו חלק מהמועדון. למרות זאת, לא הייתה לנו ברירה אלא להסביר בקצרה ובאמת כמה מההערות המופיעות בהצהרה האמורה".