לפני יומיים נחשף בקריפטו.קום ארנה, אולמה הביתי של לוס אנג'לס לייקרס, פסל בדמותו של קובי ברייאנט. בטקס בהשתתפות שחקני עבר והווה, שהגיעו לכבד את הכדורסלן האגדי שהלך לעולמי בהתרסקות המסוק הטרגית ב-26 בינואר 2020 יחד עם בתו ג'יאנה ושבעה נוסעים נוספים.
את הפסל פיסלה ג'ולי רוטבלט-עמרני, שביחד עם בעלה הישראלי עמרי עמרני, אחראית על פסלים בדמותם של ספורטאים מפורסמים אחרים כמייקל ג'ורדן, שאקיל אוניל, קארים עבדול ג'אבר ודייויד בקהאם.
5 צפייה בגלריה
הפסלת ג'ולי רוטבלט-עמרני עובדת על פסלו של קובי בראיינט
הפסלת ג'ולי רוטבלט-עמרני עובדת על פסלו של קובי בראיינט
הפסלת ג'ולי רוטבלט-עמרני עובדת על פסלו של קובי בראיינט
(ללא קרדיט)
5 צפייה בגלריה
הפסל של בראיינט
הפסל של בראיינט
מנציח את המשחק המיתולוגי בו קלע בראיינט 81 נקודות נגד טורונטו
(צילום: AP Photo/Eric Thayer)
רוטבלט-עמרני התחילה לעבוד על הפסל עוד לפני מותו הטראגי של בראיינט. הפסל מציג את בראיינט לובש את גופייה מספר 8, ואשר מנציח את הרגע ההיסטורי בו קלע 81 נקודות נגד טורונטו ב-2006. מדובר בפסל ברונזה היושב על בסיס שחור בצורת משולש, כאות כבוד למאמן פיל ג'קסון והתקפת המשולש המפורסמת שלו.
לצד הפסל מופיע ציטוט מפורסם של בראיינט: "היפרד מהמשחק טוב יותר ממה שמצאת אותו, וכשמגיע הזמן שלך לעזוב, עזוב כאגדה". כמו כן, ישנו על הפסל קוד QR שמוביל לסרטון על חייו של אגדת העבר. "קובי בחר את הפוזה שאתם עומדים לראות", אמרה אלמנתו ונסה בראיינט בטקס החשיפה.
"ונסה הגיעה אלינו לסטודיו כשהפסל היה כבר מוכן ב-95 אחוז", מספרת רוטבלט-עמרני, "בילינו שלוש שעות ביחד. היא רצתה כל מיני תיקונים קטנים לפנים וביקשה שייראה רזה יותר, כמו בגילו הצעיר". שמות ארבעת בנותיהם נכללו על זרועו של בראיינט ושמה בחלק האחורי של הזרוע.
רוטבלט ובעלה עמרי, שנולד בקיבוץ אשדות יעקב, נישאו בישראל ועברו לארה"ב עם בנם כשהיה תינוק. הם פתחו את הסטודיו לפיסול, 'רוטבלט-עמרני', בהייווד אילינוי, היכן שיצרו מאות פסלים במרוצת השנים. גם בנם איתמר הוא פסל מוכשר, שעבד עם הוריו על כמה מהפסלים המפורסמים שלהם.
5 צפייה בגלריה
הפסלת ג'ולי רוטבלט-עמרני לצד פסלו של קובי בראיינט
הפסלת ג'ולי רוטבלט-עמרני לצד פסלו של קובי בראיינט
"כשחשפו את הפסל, לרגע השתרר שקט באולם שהיה מלא באנשים". רוטבלט-עמרני
(ללא קרדיט)
5 צפייה בגלריה
ואנסה בראיינט
ואנסה בראיינט
"היא הייתה מאוד מרוצה מהתוצאה". ונסה בראיינט
(צילום: AP Photo/Eric Thayer)
5 צפייה בגלריה
קובי בראיינט גיגי
קובי בראיינט גיגי
הפסל הבא ינציח את שניהם. קובי בראיינט ובתו ג'יאנה
(צילום: AP Photo/Damian Dovarganes)
"כשחשפו את הפסל, לרגע השתרר שקט באולם שהיה מלא באנשים", סיפרה רוטבלט ל-ynet לאחר הטקס. "כשהם ראו את פניו זה היה כמו: 'וואו!'. העובדה שהוא איננו יותר שקעה. אחרי הטקס דיברתי עם ונסה והיא הייתה מאוד מרוצה מהתוצאה המוגמרת. זה גרם לי להרגשה חמימה מאוד, שהצלחתי לספק אותה ואת הלייקרס".
ונסה בראיינט הכריזה באותו מעמד שהפסל הוא הראשון מתוך שלושה לזכרו של הכוכב שהוביל את הלייקרס חמש פעמים לזכייה באליפות ה-NBA. השניים האחרים יציגו את בראיינט וג'יאנה והנוסף יציג את בראיינט בשלב מאוחר יותר בקריירה שלו, עם גופייה מספר 24. רוטבלט-עמרני תהיה אחראית על הפסל השני.

אגדת כדורסל

הקריירה של בראיינט, שנהרג בצורה טראגית לפני יותר משלוש שנים בתאונת מסוק - שקיפחה את חייהם של שמונה אנשים נוספים, בהם בתו ג'יאנה (ג'יג'י) - הייתה אחת מהגדולות והמרשימות של שחקן ב-NBA. הוא נבחר 18 פעמים למשחק האולסטאר, היה 15 פעמים באחת מחמישיות העונה, 12 פעמים באחת מחמישיות ההגנה, זכה בחמש אליפויות, ארבע פעמים נבחר ל-MVP של משחק האולסטאר (ומ-2020 הפרס נקרא על שמו), פעמיים סיים כמלך הסלים של הליגה, פעמיים MVP של סדרת הגמר, אלוף ההטבעות ב-1997 וה-MVP, כאמור, של עונת 2007/08.
בדראפט של 1996 הוא הפך לשחקן התיכונים הראשון שנבחר בדראפט כששארלוט לקחה אותו במקום ה-13 והעבירה את הזכויות עליו ללייקרס. זו כמובן הייתה אחת ההחלטות הטובות בתולדות אל-איי, כשקובי שיחק לכל אורך הקריירה שלו בסטייפלס סנטר ומהרגע הראשון תויג כיורשו של ג'ורדן.
ב-2016 הודיע בראיינט על פרישה, כשבמשחקו האחרון בקריירה סיים עם 60 נקודות והפך למבוגר ביותר (37) שקולע כמות כזאת של נקודות. הוא סיים את הקריירה עם 33,643 נקודות ומדורג רביעי בכל הזמנים. מיותר לציין שבלייקרס הפרישו את שני המספרים שמזוהים איתו, 8 ו-24.