בדאלאס הגיעו לעונה הנוכחית עם המון ציפיות. לאחר שהגיעו בשנה שעברה עד גמר המערב בפלייאוף ה-NBA, והודחו בידי האלופה שבדרך גולדן סטייט - האמינו המאבריקס כי העונה הם יכולים ללכת עד הסוף. אך המציאות טפחה על פניהם בעוצמה.
הלילה (בין שישי לשבת) איבדה הקבוצה של ג'ייסון קיד את הסיכוי לתפוס את המקום העשירי במערב, המוביל למשחקי הפליי-אין והעונה שלהם הסתיימה באכזבה עצומה. המאבריקס הפסידו 115:112 לשיקגו במשחק בו היו חייבים לנצח, אך לא ההפסד הוא מה שמטריד בכל העניין.
3 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' עם ג'וש גרין, רג'י בולוק ומרקיף מוריס
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' עם ג'וש גרין, רג'י בולוק ומרקיף מוריס
לא יכול להסתכל. לוקה דונצ'יץ' תופס את הראש על ספסל המאבריקס
(רויטרס)
באקט שנוי במחלוקת, בלשון המעטה, החליט הבעלים מארק קיובן להושיב בצד את אחד מכוכביו הגדולים קיירי אירווינג, ויחד איתו עוד ארבעה שחקנים משמעותיים (טים הארדוויי ג'וניור, כריסטיאן ווד, ג'וש גרין ומקסי קלבר). עם זאת, השיא היה הדרישה לתת לכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה - לוקה דונצ'ץ' - לשחק רבע אחד בלבד. כל זה במשחק בו דאלאס חייבת ניצחון כדי לשמור על העונה בחיים.
מה שעומד מאחורי ההחלטה המוזרה של קיובן הככל הנראה היה הרצון לוותר על הניסיונות לעלות לפלייאוף דרך הפליי-אין, וכך לקבל בחירה מובטחת בסיבוב הראשון בדראפט שייערך בקיץ הקרוב. אם המאבריקס היו תופסים את המקום העשירי, הבחירה הזו הייתה עוברת לניקס, בהתאם להסכם בין השתיים במסגרת טרייד שבוצע לפני ארבע שנים, במסגרתו עבר קריטפס פורזינגיס מניו יורק לטקסס.

"לפעמים מתקבלות החלטות קשות בעסק הזה"

כאמור, דונצ'יץ' כמעט לא שותף, ושיחק רק 13 דקות, במהלכן קלע 13 נקודות (4 מ-11 מהשדה, 0 מ-5 לשלוש) ולא הסתיר את מורת רוחו. על אף זאת, ולמרות היעדרות קיירי והחברים, הצליחו המאבריקס להישאר צמודים ואף הגיעו להתקפה האחרונה במשחק כאשר שלשה הייתה שולחת את המשחק להארכה. במפגן די מעורר רחמים, ירו שחקני המארחת בלוקים שלא התקרבו אפילו למצוא את הטבעת, במהלך שהיווה מעין תמצית לעונה כולה של דאלאס.
3 צפייה בגלריה
מאמן דאלאס מאבריקס ג'ייסון קיד
מאמן דאלאס מאבריקס ג'ייסון קיד
"מקווה שזה יוביל אותנו קדימה בעתיד". מאבריקס ג'ייסון קיד
(AP)
3 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
גם הסיכוי לזכות בתואר מלך הסלים אבד. דונצ'יץ'
(רויטרס)
"זה לא בדיוק להניף דגל לבן", ניסה ג'ייסון קיד להסביר את ההחלטה שהגיעה מגבוה. "לפעמים מתקבלות החלטות קשות בעסק הזה. אנחנו מנסים לבנות קבוצה לאליפות. ההחלטה הזו אולי לקחה אותנו צעד אחורה, אבל אני מקווה שזה ישתלם בעתיד".
המאמן נשאל כיצד הסביר את ההחלטה לשחקנים: "אני לא חושב שאני צריך לנסות להקטין את מה שקרה. דיברתי עם השחקנים בכנות לפני המשחק". בנוסף, קיד אמר כי דונצ'יץ' וקיירי לא ישחקו במשחק האחרון שנותר לדאלאס העונה מחר נגד סן אנטוניו, מה שאומר שהכוכב הסלובני גם לא יוכל לעקוף את ג'ואל אמביד בקרב על תואר מלך הסלים של העונה. אמביד עומד כרגע על ממוצע של 33.1 נקודות למשחק, בעוד דונצ'יץ' עם 32.4.