1 צפייה בגלריה
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
(הטוויטר של מונאקו)
המחזור ה-22 ביורוליג המשיך הערב (שישי) עם ארבעה מפגשים, ראשונה לנצח הייתה ז’לגיריס קובנה, שעצרה את הדהירה של פנרבחצ’ה. הטורקים הפסידו אחרי שלושה ניצחונות רצופים במפעל הבכיר של אירופה וירדו למאזן 9:13. עבור הליטאים, שרשמו 75:98 גדול, זה היה הניצחון השמיני העונה, לעומת לא פחות מ-14 הפסדים.
הפתעה? אפשר לומר, כן. סקוטי ווילבקין, אקס מכבי, קלע 22 נקודות ומסר 6 אסיסטים, קינן אוואנס, אקס נוסף של האלופה הישראלית, קלע 21 ומסר 7 אסיסטים אצל המנצחת. ים מדר לא קלע נקודות, כשלקח ריבאונד אחד ומסר אסיסט בודד בכ-13 דקות על הפרקט בז’לגיריו ארנה.
בהמשך, הגיעה התוצאה העיקרית והמרעישה של הערב. מונאקו הנחילה לריאל מדריד הפסד נדיר העונה, ועשתה זאת בענק עם 76:98 ביתי ומרשים. מייק ג’יימס כיכב אצל המנצחת עם 15 נקודות, 5 ריבאונדים ו-13 אסיסטים, גם ג’ורדן לויד הרשים בגדול עם 19 נקודות, מונאקו עם ניצחון מספר 12 העונה מול 10 הפסדים.
עבור הבלאנקוס, מוליכי טבלת היורוליג, היה זה ההפסד השלישי בלבד מפתיחת העונה האירופית, מול 19 ניצחונות. דז’נאן מוסה ורודי פרננדס היו היחידים שיחסית תיפקדו אצל אלופת אירופה, שרשמה הפסד שני ברציפות בכל המסגרות, אחרי שנוצחה מול מורסיה בליגה הספרדית.
בשני המשחקים האחרונים גם פנאתינייקוס ו-ולנסיה השיגו ניצחונות חשובים. הירוקים המשיכו במגמת העלייה עם 71:84 על פרטיזן בלגרד, עבורם זה היה הניצחון ה-14 העונה מול 8 הפסדים. הסרבים במאזן שווה של 11 ניצחונות מול 11 הפסדים.
במשחק שנעל את יום המשחקים והמחזור ולנסיה ניצחה 72:84 את מילאנו, שמתרחקת מהשמינייה עם הפסד 13 העונה מול תשעה ניצחונות. הכתומים, שבמאזן 11:11, נהנו ממשחק איכותי של עוד אקס מכבי שהרשים הערב – כריס ג’ונס שסיים את המשחק עם 15 נקודות, 5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. ברנדון דייויס המנוסה סיים גם הוא עם 15 נקודות אצל המנצחים.