1 צפייה בגלריה
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
(הטוויטר של מונאקו)
היסטוריה: מייק ג'יימס הפך לקלע הגדול בכל הזמנים ביורוליג. כוכב מונאקו רשם הערב (חמישי) הישג מדהים באולם סאל גאסטון שבנסיכות כשקלע 13 נקודות מול הכוכב האדום בלגרד במסגרת המחזור ה-28, שבר את שיאו של ואסיליס ספאנוליס האגדי והפך לגדול קלעי המפעל האירופי בכל הזמנים.
כוכבה של מונאקו שבר את השיא עם זריקה מחצי מרחק כשנותרו 3:52 דקות לסיום הרבע השני והמשחק מיד הופסק כדי לתת לג'יימס את הכבוד המגיע לו. הקהל הריע לכוכב והשופט העניק לו את הכדור איתו שבר את השיא, כשהוריו נצפו מתרגשים מאוד ביציעים של האולם בנסיכות.
ספאנוליס, שפרש ביוני 2021 וכיום מאמן את פרישטרי אתונה ונבחרת יוון, היה גדול הקלעים במפעל האירופי עם 4,455 נקודות, אך כעת כוכב מונאקו עקף אותו. ג'יימס הגיע למשחק מול הכוכב האדום כשחסרות לו 12 נקודות כדי לרשום היסטוריה אדירה והוא עשה זאת כבר במהלך הרבע השלישי.
ג'יימס רושם עונה אישית נהדרת והוא מוביל את קלעי היורוליג עם ממוצעים של 19.3 נקודות למשחק. בנוסף, כוכב מונאקו מוסר 5.3 אסיסטים בממוצע במשחק וקולט 4.5 ריבאונדים עם מדד יעילות של 21.5. הגארד קולע העונה באחוזים מטורפים של 49.8 מ-2, 41.5 מחוץ לקשת ו-76.9 מקו העונשין.