השנה, בפעם הראשונה, כדורסלן ישראלי היה מועמד לאחד התארים האישיים של העונה ב-NBA - השחקן המשתפר. דני אבדיה כמובן. פורוורד וושינגטון אמנם לא זכה בפרס, אך הלילה (בין שלישי לרביעי) התברר כי סיים במקום השישי המכובד ברשימה.
למרות עונה נהדרת בוויזארדס מבחינה אישית, מראש לא היה לאבדיה סיכוי ממשי לזכות בפרס שהלך לטייריס מקסי מפילדלפיה. מקסי קיבל 51 קולות למקום הראשון (ששוויים 5 נקודות לכ"א), 18 למקום השני (3 נקודות) ו-10 למקום השלישי (נקודה) בדרך ל-319 נקודות בסך הכל, 15 יותר מהפיינליסט, קובי ווייט משיקגו.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
כבוד. אבדיה
(צילום: AP Photo/Nick Wass)
אלפרן סנגון מיוסטון דורג שלישי (92 נקודות), ג'יילן וויליאמס מאוקלהומה רביעי (79), ג'יילן ברונסון מניו יורק חמישי (25) ואבדיה כאמור שישי (24). הישראלי קיבל קול אחד למקום הראשון, חמישה לשני וארבעה לשלישי. הוא הקדים שמות כמו טייריס הליברטון מאינדיאנה ודאנקן רובינסון ממיאמי.
מבין שבעת העיתונאים שחשפו ברשתות את הבחירות המלאות שלהם לתואר (1-3), אחד העניק לאבדיה את המקום השני (ביל סימונס - 'דה רינגר') ועוד שניים את המקום השלישי (קווין אוקונור - 'דה רינגר' וג'יימס אדוורדס - 'האתלטיק').
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
עונה נהדרת מבחינה אישית. אבדיה
(צילום: Jess Rapfogel / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
כאמור, הפורוורד בן ה-23 רשם העונה התקדמות כמעט בכל הפרמטרים. הוא פתח בחמישיה בכל המשחקים בהם שותף (74), ממוצע הדקות שלו על ל-30.1 (לעומת 26.6 בעונה שעברה), ממוצע הקליעות שלו כמעט הוכפל מזה שרשם בשנים האחרונות (14.8 לעומת 9.2 בעונה שעברה ו-8.4 לפני שתי עונות), כמו גם הריבאונדים (7.3) והאסיסטים (3.8). גם המדד בסיום העונה הנוכחית היה הגבוה ביותר בו זכה עם 15, לעומת 11.3 בעונה שעברה ו-6.7 בעונתו הראשונה.
בריאן קיף, המאמן הזמני של וושינגטון, פירגן לישראלי על עונתו הרביעית: "הוא פשוט נהדר. הצמיחה שלו היא מדהימה. אנחנו שמים את הכדור ביד שלו כדי שייצר לעצמו וגם לאחרים. הוא עושה עבודה נהדרת גם בכל מה שקשור לריבאונד. אנחנו מתכוונים לדחוף אותו לעשות יותר כי אנחנו חושבים שהוא מסוגל לזה".