לפילדלפיה נמאס מבן סימונס, ואפילו דוק ריברס וג'ואל אמביד הבהירו זאת היטב עם האשמות די ישירות. ככה זה כשאתה קולע 5 נקודות בלבד במשחק הכי חשוב של העונה ולא זורק ברבע האחרון. זה לא שסימונס הוא האשם הבלעדי בהפסד הביתי לאטלנטה (103:96) במשחק השביעי בחצי גמר המזרח, אבל אפשר להבין את הכעס כלפיו.
אחת הביקורות נגד סימונס היא האנמיות שלו ברבעים המכריעים, והשפל הגיע 3:30 דקות לסיום כשוויתר על דאנק בשביל מסירה, מה שעיצבן במיוחד את אמביד. "בכנות, אני חושב שנקודת המפנה הייתה כשהיה לנו מבט פנוי וזה הסתיים בנקודה אחת מהקו", האשים הסנטר.
4 צפייה בגלריה
בן סימונס
בן סימונס
איכזב בגדול. בן סימונס
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
בן סימונס
בן סימונס
סימונס עם זריקה נדירה
(צילום: רויטרס)
אמביד צודק לגמרי, רק שימו לב למספרים הדי הזויים של סימונס ברבעים האחרונים בסדרה. בחמישה מתוך שבעת המשחקים, כולל האחרון, הוא לא לקח אפילו זריקה אחת מהשדה. בשני המשחקים הנוספים (הראשון והשלישי) לקח רק שלוש זריקות במצטבר (וגם קלע). מה שבטוח, זה לא מה שמצופה מכוכב שמרוויח 29 מיליון דולר לעונה ויקבל קרוב ל-150 מיליון בארבע השנים הבאות. אז מה אם הוא מסר 13 אסיסטים וקלט 8 ריבאונדים?
דוק ריברס, שידוע בכנות שלו, שלח אצבע מאשימה לעבר סימונס עם רמז די עבה: "האם הוא יכול להיות הרכז הפותח של קונטנדרית לאליפות? אין לי תשובה לשאלה הזאת". למרות הביקורת, המאמן גם החמיא לסימונס שהאט את טריי יאנג (21 נקודות ב-5 מ-23 מהשדה): "זו הייתה נקודה חיובית עבור בן, אפילו שאנשים כועסים עליו. הוא עשה את העבודה בהגנה".
אגב, גם ריברס לא נקי מאשמה ויעיד המאזן העגום שלו במשחקי הכרעה בפלייאוף: 29 הפסדים מול 15 ניצחונות בלבד - הגרוע בהיסטוריה מבין מאמנים עם לפחות 20 משחקים. ומי במקום הראשון עם מאזן 1:15? טיירון לו שהחליף אותו בקליפרס ועלה לגמר המערב.
4 צפייה בגלריה
בן סימונס שומר את טריי יאנג
בן סימונס שומר את טריי יאנג
לפחות בהגנה היה טוב. בן סימונס שומר את טריי יאנג
(צילום: רויטרס)
נחזור לסימונס שלא היה חלש רק ברבעים האחרונים. הוא סיים את הסדרה עם ממוצעים חלשים של 9.9 נקודות ו-32 אחוזים מהעונשין. במשחק הראשון רשם 3 מ-10 מהעונשין ובחמישי 4 מ-14 - בשניהם הסיקסרס הפסידו. "הוא חייב לעבוד על העונשין. זה ברור שנהיה חייבים לעבוד איתו על זה בקיץ", הוסיף ריברס, אחרי שסימונס סיים את הסדרה עם 34 אחוז מהקו - הנמוך אי פעם בסדרת פלייאוף וגרוע יותר משאקיל אוניל ב-2006 (37 אחוז) ומווילט צ'מברליין ב-1968 (38 אחוז).
שאק, פרשן TNT בהווה, לא התייחס לעונשין אבל תקף את סימונס ללא רחמים: "אם הוא היה נמצא איתי בחדר ההלבשה, הייתי בועט לו בתחת". צ'ארלס בארקלי, שהחל את הקריירה בפילי, הוסיף: "קבוצה עם יומרות לא יכולה להרשות לעצמה שחקן שמפחד לזרוק לסל".
4 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
עוד עונה הלכה לפח. ג'ואל אמביד
(צילום: AP)
סימונס, באופן טבעי, ניסה להגן על עצמו וציין את ההגנה הטובה שלו על יאנג: "כמה הוא זרק במשחק? כמה אסיסטים חילקתי? הפסדנו וזה מבאס, אבל זה מי שאני וככה זה. זה לא קל לנצח. ברוקלין הודחו על-ידי מילווקי, זה לא פשוט לנצח. וזה לא שאני לא עובד".
אמביד, שהיה מצוין בסדרה עם 30.4 נקודות ו-12.7 ריבאונדים בממוצע, ניסה לסכם אחרי עונת שיא מבחינתו: "הרגשתי שזו עומדת להיות השנה שלנו". כשנשאל אם הסגל הנוכחי יישאר גם בעונה הבאה, התחמק: "זו שאלה טריקית".