16 ריבאונדים בהתקפה לקבוצה במשחק זה נתון יחסית נדיר, כזה שבדרך כלל מסייע לניצחון. אז כששחקן אחד לוקח את כמות הריבאונדים הזאת - אין ספק שמדובר ברגע היסטורי. ניקולה מיליוטינוב, סנטר צסק"א מוסקבה, ניפץ אמש (רביעי) את שיא היורוליג, כשקטף 16 כדורים חוזרים בהתקפה בניצחון החוץ של קבוצתו - 87:91 על מילאנו לאחר הארכה. מתנה נהדרת לסרבי שחגג אתמול את יום הולדתו ה-26.
השיא הקודם (11 ריבאונדים בהתקפה) היה שייך במשותף לשלושה שחקנים - קוואדרה מייקל לוליס מאולקר עשה זאת ראשון ב-2001, גרגור פוצ'קה האגדי לקח גם כן 11 ריבאונדים בהתקפה במדי ברצלונה ב-2005 וטראוויס ווטסון מבולוניה עשה זאת בפברואר 2006.
1 צפייה בגלריה
ניקולה מיליוטינוב
ניקולה מיליוטינוב
מיליוטינוב. חתיכת שיא
(צילום: AFP)
כבר בסיום המחצית היה ברור שמיליוטינוב בדרך לשבור את השיא, כשדף הסטטיסטיקה הראה שלקח 9 כדורים חוזרים בהתקפה. באמצע הרבע הרביעי הוא ניפץ את השיא כשקטף ריבאונד התקפה לאחר החטאה של יאניס סטרלניקס.
את המשחק סיים מיליוטינוב עם דאבל-דאבל חמישי ברציפות ביורוליג - 17 נקודות ו-19 ריבאונדים. הסנטר הסרבי מוביל העונה את טבלת מלך הריבאונדים במפעל עם 8.8 למשחק.
"לא רק אני, אלא כל הקבוצה נלחמה", אמר בסיום מיליוטינוב. "באמת נתנו הכל כי מילאנו קבוצה טובה, בטח בבית שלה, קשה מאוד לנצח אותה. כולם נתנו את הנשמה, ואני חושב שהגיע לנו לנצח".
בזכות מיליוטינוב, צסק"א שברה גם כן את שיא היורוליג בריבאונדים בהתקפה עם 30. בשיא הקודם החזיקו פרטיזן בלגרד, שלקחה 25 כדורים חוזרים בהתקפה ב-2010, ומלאגה, שעשתה זאת ב-2014. סה"כ לקחו הרוסים לאורך כל המשחק 60 כדורים חוזרים - עוד נתון מטורף.