אוקלהומה, שהמזוודות של שחקני ואנשי הצוות שלה כבר היו ארוזות במלון עוד לפני שיצאו למשחק מספר 6 מול יוסטון בסדרה בה היא פיגרה עד הלילה 3:2, הייתה בפיגור גם לקראת סיום המשחק עצמו. כשהשעון הראה 3:40 דק' לבאזר, היא הייתה שש נקודות מאחורי היריבה. לכולם נדמה היה שהמזוודות אכן יועמסו בדרך לעזיבת הבועה בפלורידה, אבל לאיש אחד היה רעיון אחר: כריס פול הבלתי נגמר. הגארד שוב הופיע במאני טיים, הוביל את קבוצתו למהפך, ניצחון 100:104 ומשחק מספר 7.
"כשמגיעים רגעי הקלאץ' ברבע האחרון, יש כאלה שבנויים לזה, ויש כאלה שבורחים מהאחריות", פירגן לעצמו פול בראיון מיד לאחר הניצחון. "יש כאלה שפשוט בנויים לזה בן אדם", חזר, "ואנחנו פשוט נמשיך לשחק כדורסל". לאחר מכן, כשנכנס לחדר ההלבשה של קבוצתו, הוא היה נלהב וצעק: "רק רצינו סיכוי, רק רצינו הזדמנות. במשחק שביעי הכל יכול לקרות". המשחק השביעי הזה יתקיים בלילה שבין חמישי לשישי (04:00).
3 צפייה בגלריה
פול בפעולה
פול בפעולה
פול בפעולה
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
פול בפעולה
פול בפעולה
וסוגר עניין מהקו. דם קר
(צילום: רויטרס)
בסך הכל ב-40 דקות על הפרקט הוא קלע 28 נקודות, 15 מהן ברבע האחרון, כולל 8 מ-12 האחרונות של הקבוצה שלו ושתיים מכריעות מן הקו שנתנו לקבוצה שלו יתרון - כשעל השעון 13.6 שניות - שאותו היא לא איבדה עד הסיום.
פרט מרשים לא פחות בתוך ההצגה שלו הוא שתי עמודות שבהן השיג הרכז מספרים עגולים: הוא הוביל את מדד הפלוס-מינוס בשתי הקבוצות עם פלוס 20, ורשם אפס מושלם בתחום איבודי הכדור. הוא אמנם מסר רק שלושה אסיסטים, אבל חטף שלושה כדורים, לא החטיא אף אחת מחמש הזריקות שלו מהקו והראה שוב איזה סלע יציב הוא. רוצים עוד אינדיקציה? זו הפעם הרביעית בקריירה שבה הוא רושם בפלייאוף אפס איבודים במשחק שבו קלע 25 נקודות או יותר - מקום שלישי בכל הזמנים כשלפניו רק שניים: קווין דוראנט ולברון ג'יימס.
3 צפייה בגלריה
ווסטברוק אחרי עוד איבוד
ווסטברוק אחרי עוד איבוד
ווסטברוק אחרי עוד איבוד. "זה עלינו"
(צילום: AP)
הדברים בולטים עוד יותר כשמסתכלים על שני כוכבי היריבה שהיו אחראים יחד על 12 מ-22 איבודי הכדור של קבוצתם במשחק. ג'יימס הארדן אמנם קלע 32, הכי הרבה על המגרש, אבל איבד חמישה כדורים ולא היה מאופס מחוץ לקשת (3 מ-11) וראסל ווסטברוק מסר אותו מספר אסיסטים כמו פול אבל בעט בדלי עם שבעה איבודים - כולל שניים קריטיים בדקה וחצי האחרונות של המשחק. במשחק מספר חמש, שבו חזר מפציעה, הוא לא איבד אף כדור.
לאחר המשחק אמר הגארד: "אם רוב האיבודים שלהם ברגעי ההכרעה במשחקים שבהם ניצחנו היו בזכות ההגנה שלנו, אז האיבודים שלנו הם בגלל טעויות שלנו. זה עלינו. נצטרך לתקן את זה כדי לדעת לסגור משחקים", וסיכם בכנות: "שבעה איבודים הערב זו פשוט אשמתי, זה לא מסובך".