חזרה מפיגור דו-ספרתי, מהפך מרשים ושוב רבע אחרון בו הגיעה נפילה חדה - מכבי ת"א כבר ראתה איך עוד משחק נהדר בספרד הולך לאיבוד, אבל בתום דרמה גדולה רשמה לבסוף ניצחון חוץ שלישי בלבד העונה - 93:94 על ולנסיה.
כאמור, פיגור 55:45 בהפסקה לא הרתיע את הצהובים, שברבע שלישי ענק הפכו כבר ל-67:77. האקס כריס ג'ונס הצליח להחזיר את ולנסיה מהקבר, אבל גם החטיא את הזריקה האחרונה במשחק ואיפשר למכבי לעלות למאזן 11:12 ולטפס למקום השמיני ביורוליג.
3 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
ביקורת עצמית קשה. בולדווין
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי ת"א מול שאנון אוואנס שחקן ולנסיה
ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי ת"א מול שאנון אוואנס שחקן ולנסיה
רבע שלישי חלומי. דיברתולומיאו
(צילום: EPA)
במכבי ת"א דיברו בעיקר על האופי שהראו השחקנים במחצית השנייה, והחמיאו בעיקר לג׳ון דיברתולומיאו, שהצטיין ברבע השלישי עם 4 שלשות וסיים ערב של 17 נקודות ב-5 מ-6 מחוץ לקשת. בקבוצה פרגנו גם לבונזי קולסון, שסיים עם דאבל-דאבל של 17 נקודות ו-12 ריבאונדים ועם המדד הכי גבוה בקבוצה (32) ולווייד בולדווין, שלמרות מספר טעויות שלו שנבעו בעיקר מחוסר ריכוז ועייפות, רשם 19 נקודות, 3 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.
בולדווין לקח קשה במיוחד את השניות האחרונות, בהן איבד כדור קריטי וכמעט ראה את ולנסיה הופכת את התוצאה: "זה היה לילה מגעיל. אני חושב שהייתה לי הופעה דוחה. הסיום היה הכי גרוע מבחינתי, אבל אני חייב לתת הרבה קרדיט לשחקנים ולצוות האימון שהמשיכו לשמור על רוח חיובית. עשינו דברים טובים ברבע האחרון, היו כמה שחקנים שהתעלו, אני שמח שניצחנו".
3 צפייה בגלריה
ג'וש ניבו שחקן מכבי ת"א
ג'וש ניבו שחקן מכבי ת"א
ניצחון חוץ שלישי בלבד העונה ביורוליג. ניבו
(צילום: EPA)
דיברתולומיאו הוסיף: "זה היה ענק עבורנו, בעיקר כשזה במשחק חוץ. נשארנו ביחד, נלחמנו, המשכנו לשחק עד השנייה האחרונה והצלחנו לעשות את זה".
"זה ניצחון באמת גדול עבורנו", הודה המאמן עודד קטש. "הגענו למשחק מול קבוצה שניצחה בחמשת המחזורים האחרונים ביורוליג, ואולי בכושר הכי טוב במפעל. התכוננו במשחק הזה לקצב מהיר, אבל בחצי הראשון היינו קצת באיחור, וכמובן שהייתה גם עייפות. לוקח זמן להיכנס למשחק, אבל ירדנו למחצית מאוד מתוסכלים, גם כי לא שמרנו מספיק טוב. עלינו בחצי השני מאוד מחוברים ומאוד מחויבים, והראינו המון אופי".
חוץ מהניצחון, במכבי עוד מחכים לשמוע את החדשות הטובות והסופיות מצד הצוות הרפואי, לגבי כשירותו של לורנזו בראון. נכון לעכשיו, הוא אמור לקחת חלק כבר במשחק היורוליג הקרוב ביום חמישי בהיכל מול הכוכב האדום בלגרד, אלא אם הרופאים לאחר בדיקה נוספת יחליטו אחרת.