בלילה שבין 20 ל-21 באוקטובר צפוי דני אבדיה לפתוח את עונתו השנייה ב-NBA, במשחקה של וושינגטון נגד טורונטו, ובינתיים בארה"ב יש מי שמנתחים את סיכוייו להטביע חותם בליגה הטובה בעולם. פרשן ESPN ומומחה הדראפט, פראן פרשילה, החמיא לאבדיה בכתבה שהתפרסמה באתר של NBC וושינגטון.
"הוא ילד נהדר, הוא מופנם מאוד", אמר פרשילה על אבדיה, "אני חושב שהוא סופג עכשיו את כל מה שהוא למד. כשדיברתי עם דני, הוא אמר שהוא חווה את עונת הרוקי שלו אחרת מרוקיז בעונות רגילות, בגלל הקורונה. הוא היה בבידוד, ובזמן הזה הוא לא יכול היה לצאת מהמלון והביאו לו אוכל. זו הייתה שנה ייחודית עבורו, ואז כמובן הוא נפצע לקראת סוף העונה, כששיחק הרבה".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה. ישפר את הקליעה?
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
דנילו גלינארי
דנילו גלינארי
דנילו גלינארי. גדל להיות סקורר
(צילום: AFP)
"דני מתקדם בדיוק במסלול שציפיתי ממנו", ציין, "לא ציפיתי שהוא יהיה כוכב. מה שראיתי כשהסתכלתי על אבדיה זו קריירה כמו של דנילו גלינארי, שעומד על ממוצע קריירה של 15.9 נקודות למשחק ב-NBA. אני חושב שדני יגדל להיות כזה".
גלינארי שיחק לאורך השנים בניו יורק, בדנבר, בקליפרס באוקלהומה סיטי ובאטלנטה (שם הוא נמצא כיום), ובעונות השיא שלו התקרב ל-20 נקודות בממוצע לערב (19.8 לצד 6.1 ריבאונדים בעונת 2018/19 בקליפרס).
בעונת הרוקי שלו בניקס רשם האיטלקי רק 6.1 נקודות ב-28 משחקים בלבד (בגלל פציעה), נתון דומה מאוד לעונת הרוקי של אבדיה. אבדיה סיים עם 6.3 נקודות ו-4.9 ריבאונדים למשחק בעונתו הראשונה בוויזארדס, שנקטעה באפריל בגלל שבר בקרסול.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה מול בובאן מריאנוביץ'
דני אבדיה מול בובאן מריאנוביץ'
אבדיה בפעולה. "לא ציפיתי שהוא יהיה כוכב"
(צילום: EPA)
"הוא פשוט צעיר כל כך. יש לו כישורים, הזריקה שלו רק צריכה להשתפר", המשיך פרשילה לנתח את גרף ההתקדמות הצפוי של אבדיה. "אם הוא יקלע טוב יותר מרחוק, הוא יהפוך לשחקן סולידי טוב מאוד בליגה".
פרשילה, יש לציין, התרשם מאבדיה כבר בתחילת הדרך ואמר עליו ש"הוא יכול לעשות כמעט הכל" עוד לפני שנלקח בדראפט בבחירה התשיעית.