הלילה (בין רביעי לחמישי, 4:00) תחל סדרת גמר ה-NBA בין לוס אנג'לס לייקרס למיאמי היט, ורגע לפני שהטירוף מגיע, הכוכבים לקחו נשימה עמוקה והבינו שלאליפות הזו תהיה משמעות אחרת.
"היה קשה להגיע לגמר, למעמד הזה. אבל אם אתה מסוגל לזכות בתואר, זה ממש לא משנה את מי אתה מנצח בדרך", פתח לברון ג'יימס, כשנשאל האם זהות היריבה, האקסית מתחילת העשור שעבר - תשפיע בקצת על גודל ההישג. קינג ג'יימס דיבר בעיקר על הקושי ב"בועה" באורלנדו: "זה כנראה היה הדבר הכי מאתגר שעשיתי אי פעם כמקצוען. להתחייב למשהו בצורה כזו ולגרום לו לקרות".
5 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
האתגר הכי גדול כמקצוען. לברון ג'יימס
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס חוגג עם אנתוני דייויס
לברון ג'יימס חוגג עם אנתוני דייויס
"זו עומדת להיות האליפות הכי קשה ב-NBA"
(צילום: AFP)
הסופרסטאר השני באל.איי, אנתוני דייויס, דווקא כן שם דגש על הקבוצה המיוחדת שנאבקת מולם על התואר: "לחזור לגמר מול מיאמי, אני חושב שזה שווה בשבילו (לברון) הרבה יותר מלכל אחד אחר. אני חושב שהאליפות הזו תהיה עבורו שנייה בחשיבות שלה אחרי זו עם קליבלנד. הגמר הזה עומד להיות קשה. אנשים אמרו שזו עומדת להיות האליפות הכי קשה בכל ההיסטוריה של ה-NBA. מבחינה נפשית, רק בגלל הנסיבות".
ועוד איזה נסיבות. כנראה שהדבר שהכי ייזכר מהאליפות הזו, אלא אם הקורונה תשרוד בטעות גם בעונה הבאה, היא ה"בועה" המפורסמת בה שהו השחקנים. "ידעתי בשביל מה אני מגיע, כשבאנו לפה. ההימצאות בבועה שואבת ממך כוח פיזי ונפשי, זה היה ממש קשה. אבל אני פה בגלל סיבה, סיבה אחת בלבד, והיא להתחרות על האליפות", אמר קינג ג'יימס.
5 צפייה בגלריה
זה האולם המדובר בדיסניוורלד
זה האולם המדובר בדיסניוורלד
"הבועה". הפכה את התחרות לקשה פי כמה
(צילום: AFP)
ג'יימס לא שכח להחמיא למי שהיה אחראי על ההגעה שלו למיאמי, נשיא הקבוצה פט ריילי: "כשאני שומע את השם שלו, אני לא יכול שלא להודות שמדובר באחד המוחות הגדולים ביותר של הכדורסל. הליגה הזו היא לא אותו הדבר בלי ריילי. הוא בחור נהדר, מוטיבטור גדול, וכזה שיודע פשוט מה צריך כדי לנצח. הוא הראה את זה בכל אחת מ-40 שנות הקריירה שלו".
5 צפייה בגלריה
פט ריילי, לברון ג'יימס
פט ריילי, לברון ג'יימס
"אחד המוחות הגדולים בכדורסל". פט ריילי ולברון
(צילום: AP)
גם לאריק ספולסטרה, המאמן איתו זכה בשתי אליפויות במיאמי, לברון התעקש להחמיא: "מאכזב שהוא לא מקבל את הכבוד הראוי לו, הוא איש אדיר". המאמן בתגובה, יודע טוב מאוד עם מי יש לו עסק: "לראות מה לברון עשה, כשהוא עבר לקליבלנד ואז לכאן, זו באמת רק עדות לגדולה שלו והמחויבות לניצחון".
הלייקרס אמנם מגיעים כפייבוריטים הערב, אבל זה לא מדאיג את מיאמי. ג'ימי באטלר הדגיש שהם "לא מגיעים כאנדרוג" לקרב הגדול על האליפות. "נגיע לסדרה הזאת ונשחק את הכדורסל של מיאמי. זה עבד כל העונה, אין סיבה שזה לא יעבוד גם הפעם", הסביר.
5 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
"אין סיבה שזה לא יעבוד". ג'ימי באטלר
(צילום: EPA)
באטלר דאג להחמיא ללברון: "הוא עדיין בשיאו, לא משנה אם הוא בין 36 או 21. הוא דומיננטי, וכנראה שמי שירצה לקחת אליפות ייאלץ לעבור דרכו גם כשכבר יהיה בן 49. לברון הוכיח לכולם למה הקריירה שלו נחשבת כזו עצומה, הוא ממשיך לכתוב את המורשת שלו גם ב-2020". למרות הפרגונים, הוסיף: "אם יש מישהי שמוכנה למשימה להתמודד מולו, זו מיאמי".
פורסם לראשונה: 09:58, 30.09.20