סרטון חדש שרץ ברשתות החברתיות הכעיס מאוד את הנהלת ה-NBA וחובבי הליגה. בסרטון רואים את נשיא טורונטו, מסאי יוג'ירי, נדחף מספר פעמים על ידי קצין משטרת סן פרנסיסקו במשחק מספר 7 בגמר הפלייאוף בעונה שעברה רגעים ספורים אחרי הזכייה של הקנדים באליפות על חשבון הווריורס.
הסרטון נחשף אחרי שיוג'ירי הגיש אותו כראייה בתביעה שהגיש נגד אותו קצין בבית המשפט באוקלנד. בסרטון ניתן לראות את הקצין, אלן סטריקלנד, תופס את יוג'ירי בחליפה שלו, דוחף אותו ואומר לו "לעוף אחורה". יוג'ירי, שרצה לרדת לפרקט כדי לחגוג עם אנשי הקבוצה, ניסה להציג לו את אישור הכניסה והשניים החליפו מילים. סטריקלנד דחף אותו שוב ויוג'ירי הגיב עם דחיפה משלו. בסופו של דבר יוג'ירי הצליח להגיע למגרש ולהצטרף אל הקבוצה.
צפו באירוע
1 צפייה בגלריה
מסאי יוג'ירי בחגיגות האליפות
מסאי יוג'ירי בחגיגות האליפות
מסאי יוג'ירי בחגיגות האליפות
(צילום: רויטרס)
"לאחר שנדחף וספג קללות, מסאי יוג'ירי לא הגיב באגרסיביות לעבר אלן סטריקלנד", נכתב בתביעה. "במקום זה, הוא שאל את סטריקלנד בצורה רגועה למה הוא דחף אותו ועדכן אותו שהוא נשיא טורונטו, בזמן שהראה לו את אישור הכניסה. במקום לתקשר איתו, סטריקלנד התעלם ודחף אותו בפעם השנייה".
"רק אחרי שפעמיים נדחף ללא הצדקה ונאמר לו 'עוף מפה', יוג'ירי הגן על עצמו כשדחף אותו חזרה, תגובה הגיונית ומוצדקת לאור השימוש המוגזם והמיותר של סטריקלנד בכוח", נכתב עוד בתביעה. בטורונטו טוענים שהסרטון החדש מוכיח כי יוג'ירי לא היה התוקף, אלא ספג שתי פעולות אלימות כלפיו באופן בלתי מוצדק.
בתביעה שסטריקלנד הגיש בחודש פברואר, נטען כי יוג'ירי דחף אותו ובכך נגרם לו נזק גופני ובריאותי שהשפיע על מצבו הפסיכולוגי והרגשי. גרג הרן, שריף אלאמדה שבמחוז בקליפורניה, ביקש לאחר התקרית שיוג'ירי יואשם בתקיפה, ונטען כי הכה את סטריקלנד בלסת ובכתף. לאחר חקירה בנושא ופגישה עם יוג'ירי ועורכי דינו, הבקשה נדחתה.