הקורונה, כך מסתבר, פוגעת קשה גם בספורטאים. אחת מהן היא אסיה דור, שחקנית ניו יורק ליברטי והבחירה מספר 2 בדראפט 2019, אשר חשפה השבוע כי המחלה "מעמידה את הקריירה שלי בסכנה".
דור בת ה-23 אובחנה כחולת קורונה ב-8 ביוני אשתקד ומאז היא סובלת מהשפעות ארוכות טווח של הנגיף, שלא אפשרו לה עדיין לחזור למגרשים. את עונת ה-WNBA האחרונה ב'בועה' בפלורידה פספסה וגם לזו הנוכחית (שתחל בעוד פחות מחצי שנה) לא בטוח שתקבל אישור לשחק. גם חוזה שחתמה באחת הקבוצות בליגה הצרפתית בוטל בעקבות השפעת המחלה.
2 צפייה בגלריה
אסיה דור
אסיה דור
"עדיין לא הצלחתי להרים כדור ולכדרר". אסיה דור
(צילום: AP)
דור מבקשת לשמור על עצמנו
"עדיין לא הצלחתי להרים כדור ולכדרר", הודתה דור. "זה ממש אתגר עבורי". לאחר מכן סיפרה עד כמה נפגעה קשה מהנגיף: "לא יכולתי לנשום, ירקתי דם. היו לי כאבי ריאות שהיו פשוט כה קשים. זה הרגיש כאילו מישהו לקח סכין ארוכה ודקר אותי בריאות בכל שנייה. התעוררתי כמעט כל לילה בשעה שתיים לפנות בוקר עם הקאות. הלכתי הלוך וחזור לשירותים".
כדורסל? כרגע גם היא לא חושבת על זה. "זה הדבק שהכי קשה לי", הוסיפה. "כי בחיים, בכל פעם שמשהו היה לי קשה, הייתי הולכת לשחק כדורסל ושוכחת מזה. אני לא יכול לעשות את זה עכשיו. לא מצליחה אפילו לזרוק מהעונשין".
2 צפייה בגלריה
אסיה דור
אסיה דור
דור וגופיית הליברטי ביום הדראפט ב-2019
(צילום: AP)
כרגע, אין לוח זמנים מתי דור תוכל לחזור למגרשים. אחת הרופאות שלה, ד"ר אמילי ביגהאם, מבי"ח ג'ונס הופקינס בבולטימור, אמרה כי "יש סיכוי שזה לא ייעלם לעולם". דור עצמה סיכמה: "מקווה שאני משמת כתמרור אזהרה. מתמקדים רק בחולים הקשה או במקרי המוות, מצטייר שיש שתי אופציות: או לחטוף את זה לשבועיים או למות. זה ממש לא נכון".