החוזה של ג'יימס הארדן בפילדלפיה ייגמר ביולי הקרוב, ועל פי ESPN הוא שוקל לחזור דווקא לקדנציה נוספת בקבוצה בה כיכב שנים ארוכות - יוסטון רוקטס. יחד עם זאת, על פי הדיווח ההעדפה הראשונה שלו היא לחתום בפילדלפיה.
מערכת היחסים בין הארדן בן ה-33 לרוקטס הסתיימה בצורה לא טובה כאשר הוא ביקש טרייד לפני פחות משנתיים ואכן עבר לברוקלין נטס בסופו של דבר. אולם מאז הוא שוחח עם גורמים ביוסטון וההדורים יושרו. הארדן נמצא בתקופה נפלאה והוביל את פילדלפיה לשבעה ניצחונות רצופים. בניצחון על לוס אנג'לס קליפרס בשבת הוא סיפק טריפל דאבל חלומי - 20 נקודות, 11 ריבאונדים ולא פחות מ-21 אסיסטים. שיא האסיסטים 21 האסיסטים שחילק הארדן הציבו אותו בשורה אחת עם שתיים מאגדות המועדון ומגדולי הליגה בכל הזמנים - ווילט צ'מברליין ומוריס צ'יקס - שהיו היחידים בתולדות הסיקסרס שרשמו נתון דומה.
1 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן. יחזור ליוסטון?
(צילום: getty images)
על פי הדיווח ב-ESPN, עתידו של הארדן תלוי באיך פילדלפיה תגמור את העונה. כרגע השילוב בינו לבין הסנטר ג'ואל אמביד נראה מצוין, ואם הם יגיעו רחוק בפלייאוף ייתכן כי הארדן ימשיך במועדון.
אך גם חזרה ליוסטון רוקטס, עימה יש להארדן היסטוריה ארוכה והוא מרגיש מחובר אליה, נמצאת בהחלט על הפרק. ייתכן כי יקרוץ לו לחזור ליוסטון ולהיות הכוכב שמוביל את צעירי הקבוצה לעידן חדש. לרוקטס יש כרגע את המאזן הכי גרוע במערב, אבל יש להם כוכבים צעירים כמו ג'יילן גרין, ג'בארי סמית' וקווין פורטר ג'וניור. ברוקטס מאמינים שהארדן "ישתלב נהדר" בפרויקט החדש.
הארדן שיחק ביוסטון תשע עונות (2012-2021) והפך לאחד השחקנים הכי גדולים ששיחקו ברוקטס אי פעם. הוא נבחר ל-MVP של העונה ב-2018 והיה שלוש שנים ברציפות מלך הסלים (2018-2020), אבל לא הצליח להוביל אותה לאליפות.