לברון ג'יימס יציין הלילה (בין שישי לשבת) - עוד לפני המשחק מול אטלנטה - הישג בלתי נתפס: 16 שנה ברציפות בהן קלע כמות דו-ספרתית של נקודות בכל משחק בו שיחק (וברובם כמובן כיכב).
1,125 משחקים בדיוק חלפו מאז הערב ההוא ב-5 בינואר 2007, בו בטופס הסטטיסטיקה ל'מלך' היו 8 נקודות בלבד. "באמת?", שאל לברון את אנשי ESPN בכתבה מיוחדת שערכו לכבוד המאורע. "האמת, שאני לא זוכר".
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
ערב שגם הוא לא זוכר. ג'יימס
(צילום: AP)
אז בואו ונזכיר לו. זו הייתה עונתו הרביעית של לברון ב-NBA וקליבלנד חזרה ממשחק החוץ מול מילווקי עם ניצחון 86:95. כבר אז כמובן הוא נחשב לכוכב הגדול של הקבוצה, אבל הוא סבל ממשחק חלש במונחים שלו, בטח אז: 3 מ-13 מהשדה (כולל 0 מ-4 לשלוש), 9 אסיסטים, 5 ריבאונדים ו-8 נקודות בלבד.
דרו גודן (זוכרים?) הוליך את קלעי הקאבס עם 31 נקודות, לארי יוז הוסיף 22 וזידרונאס אילגאוסקאס תרם 11. "אם היית שואל אותי אם אני זוכר מתי קלעתי יותר מ-30 ולברון הסתפק בכמות חד-ספרתית באותו משחק, הייתי אומר לך שזה יום שכנראה אזכור", סיפר בחיוך גודן, כיום פרשן בשידורי וושינגטון וויזארדס. "אבל האמת, ממש לא עולה לי כלום".
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון מודל 2023
(צילום: AP)
דונייל מרשל, ששיחק איתו בקאבס, הודה כי "אותי יותר מפתיע שהיה לו משחק בו הוא קלע מתחת ל-10 נקודות מאשר שיש לו רצף כזה ארוך. כשמכירים אותו, מבינים איזה שחקן גדול הוא, ואז מתפלאים שהוא בכלל 'הצליח' באחד מהמשחקים לקלוע כמות נקודות חד-ספרתית".
"גם מבחינתי הוא סוג של גיבור-על", הוסיף דניאל גיבסון, שגם הוא היה שותף ל"משחק ההיסטורי" ההוא ב-2007. "הוא זה שהעניק לי את הביטחון בקבוצה באותם ימים. רק מהיותו לברון ג'יימס".
"אראה לבן שלי את טופס הסטטיסטיקה הזה": הנתונים הרשמיים מאותו משחק ב-5 בינואר 2007
לאדם אחד יש זיכרון טוב במיוחד מאותו ערב - מאמן מילווקי דאז, טרי סטוטס. "אהיה כנה, אני זוכר את המשחק הזה בצורה ברורה - ולא בגלל שלברון קלע 8 נקודות", אמר סטוטס. "מייקל רד, שאז שיחק אצלי, סיפק דאנק חסר משמעות, 14 שניות לסיום. התברר שהוא נפגע בברך מההטבעה והחמיץ את 20 המשחקים הבאים. סיימנו אותם במאזן 17:3 ופוטרתי".
בגיל 38, לברון פשוט לא נראה כמי שמזדקן. 484 נקודות חסרות לו כדי לעקוף את קארים עבדול-ג'אבר - מלך הסלים בכל הזמנים של ה-NBA בעונה הסדירה - לו יש 38,387 נקודות. לקינג ג'יימס יש ממוצע עונתי של 27.2 נקודות לערב - משמע שאם ימשיך כך הוא צפוי לטפס לפסגה כבר בתחילת בפברואר.
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
מי היה מאמין? ג'יימס ב"משחק ההיסטורי" ההוא ב-2007
(צילום: AP)
גודן סיכם: "אני אראה לבן שלי את טופס הסטטיסטיקה הזה, פשוט כי הבן שלי שואל על לברון כל הזמן. הוא בטח יגיד לי: 'דיברת עם לברון? אתה יודע שזה יום ההולדת שלו?' הוא מגיע לגיל שאפשר להראות לו מה אבא עשה, ויש גם נתונים לגבות את זה. יש כמה לילות היסטוריים שהייתי חלק מהם עם לברון. אבל אף פעם לא חשבתי שיהיה ערב היסטורי שבו הוא יקלע 8 נקודות ואני 31".
פורסם לראשונה: 11:30, 06.01.23