לראשונה מזה 47 שנה - מילווקי חגגה לפנות בוקר (בין ראשון לשני) ניצחון ראשון בגמר ה-NBA. הבאקס הביסו 100:120 את פיניקס וצימקו ל-2:1 בסדרה, כשיאניס אנדטוקומבו מככב עם 41 נקודות, 13 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.
את האמת, מדובר בהופעת ענק שנייה ברציפות של הסופרסטאר היווני. אם לפני יומיים (42 נקודות ו-12 ריבאונדים) זה הספיק, הפעם - במשחק מספר 3 - הוא היה בלתי ניתן לעצירה וסחף את קבוצתו לניצחון קליל.
3 צפייה בגלריה
יאניס
יאניס
יאניס בטירוף. ברשימה של הגדולים באמת
(צילום: AP)
על הדרך, כצפוי, רשם כמה ציוני דרך מרשימים למדי: יאניס הצטרף לשאקיל אוניל והשניים הם השחקנים היחידים בהיסטוריה עם למעלה מ-40 נקודות ו-10 ריבאונדים בשני משחקי גמר רצופים. יאניס גם סגר את שלושת משחקי הגמר הראשונים בקריירה שלו עם 103 נקודות במצטבר. היחידים שקלעו יותר ממנו היו ריק בארי (122), אלן אייברסון (106) ו-וויליס ריד (104).
הוא גם קלע 28 נקודות בצבע - הכי הרבה במשחק גמר ב-25 שנה האחרונות חוץ מלברון ג'יימס ושאק. כמו כן הוא הפך לשחקן הרביעי ב-25 הגמרים האחרונים אחרי מייקל ג'ורדן (1997), לברון (2016) וקווין דוראנט (2018) שרושם למעלה מ-30 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים בשלושה רבעים.
3 צפייה בגלריה
יאניס
יאניס
"אני פשוט שמח לשחק, זה הכל". יאניס
(צילום: AP)
אגב, השחקן האחרון שקלע 40 נקודות ומעלה בארבעה משחקים רצופים בסדרת גמר היה ג'ורדן, מול פיניקס ב-1993. "אני לא מייק ג'ורדן", הבהיר ישר הגריק-פריק במסיבת העיתונאים בסיום. "הדבר היחיד שמעניין אותי כרגע הוא לנצח את המשחק הבא ולעשות את העבודה שלנו".
"אני פשוט שמח לשחק, זה הכל", הסביר יאניס את היכולת שלו. "ניסיתי להגיע כמה שיותר לסל, לחדור כמה שיותר, לגרום לכולם להיות יותר מעורבים. זאת המנטליות שאני רוצה לשחק איתה תמיד. אלה ההרגלים שלנו, ואם אנחנו רוצים לתת לעצמנו הזדמנות לזכות באליפות, אנחנו חייבים להמשיך להאמין בהם".
מי שהחמיא ליאניס הוא חברו לקבוצה, ג'רו הולידיי: "הדומיננטיות של יאניס לא מפתיעה אותי, זה מה שהוא עושה. גם באימון לפעמים אנחנו צריכים להגיד לו להירגע". בובי פורטיס סיפק את הציטוט הנהדר של הערב: "מי שנתן לו את הכינוי 'גריק פריק' (יווני לא טבעי) עשה עבודה טובה".
3 צפייה בגלריה
מונטי וויליאמס
מונטי וויליאמס
ביקורת כלפי השופטים. וויליאמס עם בוקר
(צילום: AFP)
מהעבר השני, בפיניקס התלוננו בעיקר על השיפוט. מאמן האנס, מונטי וויליאמס: "אני לא הולך להתלונן פומבית על עבירות, אבל היו לנו 16 זריקות עונשין הלילה. בחור אחד מהבאקס קיבל 17"
וויליאמס הסביר שבמילווקי התמקדו בהגנה בעיקר בדווין בוקר: "הם היו אגרסיביים מולו, שמרו עליו היטב, הוא החטיא כמה זריקות. זה קורה. הוא כבר היה בסיטואציות האלה בפלייאוף הנוכחי, שום דבר לא חדש לנו. הוא יחזור לעצמו".