תקופה מצויינת עוברת על פילדלפיה, והלילה (בין שישי לשבת) השלימה הקבוצה של דוק ריברס ניצחון שביעי ברציפות - 114:119 על הקליפרס - בדרך למאזן 14:19. ג'ואל אמביד היה הקלע המוביל של הסיקסרס, אך כוכב הניצחון היה ללא ספק ג'יימס הארדן, שסיפק טריפל דאבל חלומי - 20 נקודות, 11 ריבאונדים ולא פחות מ-21 אסיסטים!
21 האסיסטים שחילק הארדן הציבו אותו בשורה אחת עם שתיים מאגדות המועדון ומגדולי הליגה בכל הזמנים - ווילט צ'מברליין ומוריס צ'יקס - שהיו היחידים בתולדות הסיקסרס שרשמו נתון דומה. עד הלילה. צ'יק, שנבחר ב-2018 להיכל התהילה של ה-NBA, היה עוזר מאמן באוקלהומה סיטי ת'אנדר בזמן שהארדן היה שחקן הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'יימס הארדן
שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'יימס הארדן
בנעליהם של גדולים. ג'יימס הארדן
(רויטרס)
"זו חברה מצוינת להיכלל בה", התייחס הארדן בסיום לכך השתווה לצ'מברליין וצ'יקס. "מו צ'יקס היה אחד המאמנים שלי באוקלהומה, ולגבי ווילט - אני מרגיש שהוא מחזיק בכל שיא שקיים. רק לעלות באותה שיחה עם הגדולים ביותר שאי פעם נגעו בכדורסל זו ברכה".
מאמן פילי דוק ריברס התלהב מההופעה של הארדן: "מדובר בסקורר הכי גדול של הדור, שהחליט להיות רכז. הוא עדיין קולע, אבל להיות רכז בקבוצה הזו - זה דבר שממש קשה לעשות. הרבה שחקנים היו נסוגים מכך, הרוב למעשה. העובדה שהוא מוכן לקחת על עצמו את ניהול המשחק, לארגן אותנו, זה דבר גדול בשבילנו".
ג'ואל אמביד, שכאמור גם לו היה משחק נפלא, התייחס לניצחון: "זה היה משחק גדול שלנו, חשוב מאוד שניצחנו. זה ממחיש עד כמה אנחנו ביחד, סומכים אחד על השני ויודעים בדיוק מה אנחנו צריכים לעשות". פילדלפיה הייתה בפיגור 20 במהלך המשחק, אך הצליחה להפוך ולנצח. על כך אמר הסנטר: "התחלנו את המשחק בצורה רכה, במיוחד בהגנה, אבל מהר מאוד הפכנו ושינינו את כל המשחק".

בדאלאס מתמוגגים מדונצ'יץ'

המאבריקס שבו הלילה למאזן חיובי בזכות ניצחון שני ברציפות - 106:112 על הרוקטס בחוץ בדרבי של טקסס. אמנם מדובר באחת מהקבוצות החלשות בליגה (מאזנה של יוסטון הוא 23:9), ובהחלט לא מדובר בהופעה קבוצתית מהגדולות שלה העונה, אך המשחק הנפלא שהציג דונצ'יץ' הוא שיחת היום בדאלאס.
2 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
הופעה חלומית. לוקה דונצ'יץ'
(AP)
לא פחות מ-50 נקודות הפגיז הכוכב הסלובני, כשהוא מדייק ב-17 מ-30 מהשדה (6 מ-12 מעבר לקשת). בנוסף, מסר דונצ'יץ' 10 אסיסטים והיה רחוק שני ריבאונדים מטריפל דאבל. זו הפעם השנייה בקריירה שרכזה של דאלאס רושם משחק של 50 נקודות ומעלה.
מאמן המאבריקס, ג'ייסון קיד, התמוגג מההופעה של כוכבו: "לוקה הוא לוקה. הוא השחקן הכי טוב בעולם והוא הראה את זה הלילה, כשהוא סחב אותנו על הגב בהתקפה. אני לא יודע מה עוד אפשר להגיד עליו, הוא היה פשוט אדיר". דונצ'יץ' בעצמו התייחס להופעה שלו: "לפעמים אתה יודע שהזריקות שלך הולכות להיכנס יותר מבדרך כלל. כשאתה מרגיש שאתה חם - אז נראה כי כל הזריקות שלך יכולות להיכנס".