קריירת המכללות האגדית של קייטלין קלארק קיבלה סיום קצת כואב בראשית השבוע, כשהיא ואייווה נכנעו בגמר 87:75 לדרום קרוליינה ורשמו הפסד שני ברציפות במשחק על התואר. אבל לגארדית בת ה-22 אין הרבה זמן להתבאס, כיוון שכבר בשבוע הבא, ב-15 באפריל, היא תיבחר במקום הראשון בדראפט ה-WNBA - וכעת במכללה שלה, שמעולם לא הגיעה לגמר בלעדיה, מתחילים בפרידות.
הלילה (בין רביעי לחמישי), הודיעה אייווה על הפרשת הגופייה עם המספר 22, אותה לבשה קלארק. מנהלת מחלקת האתלטיקה של אייווה, בת' גץ, הודיעה על כך במהלך חגיגת סוף העונה של קבוצת כדורסל הנשים עם האוהדים. "תמיד ידענו שהחולצה שלך תהיה תלויה", אמרה גץ, "זו זכות עבורי להפוך את זה לרשמי עכשיו. את תהיי האחרונה ללבוש את (הגופייה עם) מספר 22".
1 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
"אני אסירת תודה". קלארק
(צילום: ANDY LYONS / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
קלארק תצטרף בכך למייגן גוסטפסון ומישל אדוארדס כשחקניות היחידות בתולדות המכללה שגופייתן הופרשה. "זה סופר מדהים, אני אסירת תודה", אמרה קלארק, "היו הרבה שחקניות טובות שלבשו את הגופייה הזו לפניי, בין אם זו הייתה קתלין דויל או סם לוג'יק. למספר הזה יש משקל רב, הרבה מעבר אליי. אני באמת אסירת תודה".
קלארק היא שיאנית הנקודות של כדורסל המכללות, גברים או נשים, ובשבועות האחרונים כולם בארה"ב מדברים על האם היא ראויה להיחשב ככדורסלנית המכללות הגדולה אי פעם. כך או כך, ניפוץ השיאים, שלשות הלוגו והמסירות הביאו לה פופולריות שחוצה ענפים - והפכו אותה לתופעה חברתית.
לפי ESPN PR, משחק הגמר גרף לא לא פחות מ-18.8 מיליון צפיות. אינדיאנה פיבר צפויה לבחור בקלארק עם הבחירה הראשונה בדראפט ה-WNBA, ובשל תשומת הלב שמומשכת הכוכבת, הוכרז הלילה ש-36 מתוך 40 המשחקים של אינדיאה בעונה הבאה ישודרו בטלוויזיה הארצית, מתוך תקווה ש"אפקט קייטלין קלארק" גם לאחר המעבר ל-WNBA.