נבחרת סרביה הבטיחה אתמול (ראשון) את עלייתה לרבע גמר אליפות העולם בכדורסל לאחר שהביסה את הרפובליקה הדומיניקנית, אך על השמחה העיבה בשורה קשה שקיבלו הבלקנים. שחקן הסגל, בוריסה סימאניץ', נאלץ לעבור ניתוח חירום, בו הוסרה לו כליה, זאת לאחר שנפצע במהלך שגרתי תוך כדי המשחק של הסרבים נגד דרום סודן בשבוע שעבר במהלך שלב הבתים המוקדם.
סימאניץ' ניסה לחסום זריקה של שחקן היריבה נוני אומוט, וחטף מרפק תוך כדי המהלך. כתוצאה מכך הוא פונה לבית חולים בבירת הפיליפינים (שמארחת את האליפות יחד עם יפן ואינדונזיה), מנילה. עכשיו חוששים בסרביה, שהפורוורד של סראגוסה לא רק יחמיץ את סיום הטורניר הנוכחי אלא שהוא עלול לא לחזור לשחק כדורסל בכלל.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת סרביה בוריסה סימאניץ'
שחקן נבחרת סרביה בוריסה סימאניץ'
יחזור לשחק כדורסל? בוריסה סימאניץ'
(JAM STA ROSA / AFP)
שחקני ואנשי הנבחרת הסרבית היו המומים כשקיבלו את הידיעה על מצבו של סימאניץ'. על פי דיווחים שונים בכלי התקשורת במדינה, בסביבתו בודקים אפשרות לתרומת דם עבורו, לאור הכמות שאיבד במהלך הניתוח. לצד זאת, נמסר כי עדיין ישנה תקווה שישוב לשחק כדורסל, אך גם אם זה יקרה, מצפה לו תקופת החלמה ארוכה.
"זה היה הלם גדול עבור כולנו", אמר מאמן הנבחרת סבטיסלב פשיץ'. "לא ציפינו שמכה שגרתית כזו במהלך משחק תגרום למצב כה טרגי. זה טוב שהניתוח עבר בהצלחה. ישבנו יחד, אנשי ושחקני הנבחרת, במשך כל הלילה. הבנתי שבבית החולים חיפשו תרומות דם אחרי שבוריסה איבד הרבה דם במהלך הניתוח. להבנתי הכול הסתיים בשלום".
המהלך בו נפגע סימאניץ' במשחק נגד דרום סודן
נוני אומוט הדרום סודני, שבעקבות המפגש עמו נפצע סימאניץ', התנצל על הפגיעה שנגרמה על ידו - לא בכוונה כמובן: "שמעתי שהוא פונה לבית החולים. אני שולח את התנצלותי, לא התכוונתי לבצע מהלך מלוכלך או מסוכן. אני מתפלל בשבילו. אני מבקש סליחה ממעמקי לבי בפני כולם ובמיוחד בפני השחקן שפגעתי בו. אני לא אחד שמשחק מלוכלך, ואף פעם לא הייתי".
בוריסה סימאניץ', בן 25, גדל במחלקות הנוער של הכוכב האדום בלגרד, במדיה עלה לבוגרים בשנת 2014. הוא שיחק במועדון הפאר הסרבי עד שנת 2021, כאשר במהלך התקופה הושאל ל-KK FMP מהליגה הסרבית בעונות 2014/15 ו-2017/18. בעונת 2021/22 עבר למגה באסקט, ועונה לאחר מכן חתם בסראגוסה מהליגה הספרדית.