בתקופה האחרונה החשיפה לתופעת ההימורים ב-NBA הולכת וגדלה. מאמן קליבלנד קאבלירס, ג'יי.בי ביקרסטאף, שפך אור על ההתמודדות שלו עם הנושא, כשסיפר כיצד קיבל איומים על משפחתו מצד מהמרים.
"הם השיגו את מספר הטלפון שלי ושלחו לי הודעות מטורפות. הם אמרו שהם יודעים איפה הילדים שלי לומדים ודברים דומים", סיפר ביקרסטאף. "נחצו כל הקווים. אנחנו הולכים על חבל דק, וזה הופך להיות מסוכן". המאמן אף סיפר כי אחד האנשים ששלחו את ההודעות נתפס, אך לא הוגש נגדו כתב אישום.
1 צפייה בגלריה
מאמן קליבלנד קאבלירס ג'יי.בי ביקרסטאף
מאמן קליבלנד קאבלירס ג'יי.בי ביקרסטאף
"אנחנו הולכים על חבל דק". ביקרסטאף
(Stephen Lew/Reuters)
ביקרסטאף הוסיף: "היו לא מעט מקרים שהובלנו ב-10 או 11 הפרש, ואני שומע אנשים מהיציע, שהיו די קרובים אליי, שצעקו לי להוריד שחקנים לספסל כדי שהפער יירד. זה משוגע. זה גורם להמון לחץ והסחות דעת מהעבודה עצמה. זה מקשה על שחקנים, מאמנים, שופטים וכל מי שמעורב במשחק. צריך לדאוג לביטחון של כולנו. יש לזה משקל עצום. מדובר באנשים שמהמרים בסכומים גבוהים מאוד ונהיים מאוד אמוציונאלים לגבי זה. צריך לדאוג לספק הגנה לכל מי שמעורב בענף".
הדברים שאמר ביקרסטאף מתווספים למה שאמר בהקשר הזה שחקן אינדיאנה פייסרס, טייריס הליברטון, לאחר המשחק האחרון של קבוצתו - "לפעמים אני מרגיש כמו כלי במשחק".
שחקן מינסוטה, רודי גובר, אמר לאחר המשחק האחרון של הטימברוולבס (נגד קליבלנד של ביקרסטאף) כי הוא "מרגיש שההימורים פוגעים במשחק". באותו משחק הוא השתמש בתנועה של כסף לעבר אחד השופטים ונקנס בסכום המירבי שניתן להטיל על שחקן - מאה אלף דולר.