שבועיים לפני יום הולדתה ה-40, סו בירד הוכיחה שוב שהיא אחת השחקניות הגדולות בהיסטוריה של ה-WNBA. הרכזת שברה הלילה (בין שישי לשבת) שני שיאי פלייאוף ב-80:93 של סיאטל סטורם על לאס וגאס אייסס - ניצחון שהעניק לה יתרון 0:1 בסדרת הגמר (בשיטת הטוב מ-5).
בירד, בעונתה ה-16 בליגה, מסרה 10 אסיסטים ב-14 דקות עוד במחצית הראשונה בדרך ל-16 בסיום ורשמה שני ציוני דרך יוצאי דופן. כמות האסיסטים הגבוהה ביותר במחצית אחת (10) ובמשחק שלם (16) בפלייאוף ה-WNBA. "היה לה משחק מטורף", החמיא לבירד מאמנה, גארי קלופנבורג. "היא עשתה עבודה טובה ופשוט מצאה כל שחקנית פנויה על המגרש".
5 צפייה בגלריה
סו בירד
סו בירד
הישג מרשים. בירד
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
סו בירד
סו בירד
10 אסיסטים במחצית הראשונה, 17 במשחק כולו. בירד בפעולה
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
סו בירד
סו בירד
יש לבירד הרבה סיבות לחייך
(צילום: רויטרס)
בירד היא מלכת האסיסטים בתולדות ה-WNBA עם 2,288 כאלו בעונה הסדירה והשיא הקודם היה שייך גם לה (ולקורטני ואנדרסלוט משיקגו סקיי) - 14 אסיסטים במשחק בודד ופלייאוף. העונה מעמידה בירד ממוצע של 5.2 אסיסטים לערב ושיחקה רק ב-11 מ-22 המשחקים של הסטורם העונה ב"בועה" בפלורידה בשל פציעה בקרסול.
זה היה גם הערב של בראינה סטיוארט, אולי ה-כוכבת של הסטורם. מי שזכתה לפני שנתיים בתואר ה-MVP של הליגה סיימה משחק אדיר עם 37 נקודות (15 מ-24 מהשדה) ו-15 ריבאונדים. בכך, הפכה סטיוארט לשחקנית הראשונה בתולדותיה שרושמת לפחות 35 נקודות ו-15 ריבאונדים במשחק בודד בסדרת הגמר.
5 צפייה בגלריה
בריאנה סטיוארט
בריאנה סטיוארט
ה-כוכבת של הסטורם. סטיוארט
(צילום: MCT)
5 צפייה בגלריה
לאס וגאס אייסס
לאס וגאס אייסס
לא הפעם. לאס וגאס אייסס
(צילום: AP)
ג'ואל לויד הוסיפה 28 נקודות לסטורם ואפפאני פרינס עלתה מהספסל ותרמה 11. אגב, סיאטל כבר הוליכה ב-17 הפרש במחצית הראשונה, האייסס הצליחו להשוות (67:67), אבל ברבע האחרון (13:24 לסיאטל) סטיוארט ובירד לחצו על הדוושה. אנג'ל מקוטרי הוליכה את המפסידה עם 20 נקודות, אג'ה ווילסון הוסיפה 19. המשחק הבא בסדרת הגמר ייערך מחר בערב.