בעוד קצת יותר משבועיים, ב-18 בנובמבר, דני אבדיה יהפוך באופן רשמי לשחקן NBA. מומחי הדראפט של ESPN, מייק שמיץ וג'ונתן גבעוני, והכתב הבכיר בריאן ווינדהורסט דיברו על הפורוורד הישראלי בפודקאסט מיוחד.
שמיץ חילק לו מחמאה אדירה בפתיחה: "בכנות, יש לו סיכוי להיות השחקן הטוב ביותר מהדראפט עוד שלוש ארבע שנים. אם הוא ינחת בסיטואציה המתאימה, זה לא יפתיע אותי בכלל. יש לו גודל של פאוור-פורוורד (2.05 מ'), והוא מסוגל לשחק פחות או יותר בכל העמדות חוץ מהסנטר".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
עובד קשה לקראת הדראפט. דני אבדיה
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של דני אבדיה)
"צפיתי בו מאז שהיה בן 15, הוא משחק כמו פוינט גארד", הוסיף. "הוא מוביל כדור במעבר, הופך את השחקנים לידו לטובים יותר. אבא שלו (זופר אבדיה) היה שחקן מוביל בסרביה וישראל, סקורר, ואפשר לראות חלק מזה אצל דני. הוא סופר תחרותי ויש לו אישיות נהדרת".
שמיץ גם התייחס לסטטיסטיקה של אבדיה ביורוליג והגן עליו: "אנשים תוהים מה זה אומר לשחק 15 דקות ולקלוע רק 4 נקודות למשחק, אבל זה אחד המפעלים הכי קשים מחוץ לארה"ב. הלחץ, האוהדים, סגנון ה-NBA. אם אתה עושה טעויות, אתה יושב על הספסל. הדרישות הגנתיות גבוהות מאוד. אני חושב שהקשיחות שלו היא אחת החוזקות שלו. התחרותיות שלו, הלחימה, הרגש על הפרקט. לפעמים הוא מוציא את זה על השופטים, אבל אכפת לו מהניצחון. הוא לוחם, יש לו את המנטליות. לוקה דונצ'יץ'? ברור שהוא לא כמו לוקה, זה שחקן של פעם בדור, אבל הילד הזה מוכשר מאוד".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
"הקשיחות שלו היא אחת החוזקות שלו". אבדיה מתאמן בארה"ב
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של דני אבדיה)
3 צפייה בגלריה
אבדיה עם פרס שחקן העונה
אבדיה עם פרס שחקן העונה
אבדיה עם פרס שחקן העונה
(צילום: עוז מועלם)
גבעוני הוסיף: "ראיתי אותו מתאמן השבוע, הוא ממשיך לגבוה. הוא מספיק גדול כדי לשחק בעמדה מספר 4, אבל עם סט יכולות של גארד. הוא גדל עם הכדור ביד. על אף שלא ראינו אותו משחק הרבה ביורוליג, ראינו אותו מככב כשהליגה הישראלית שבה לפעילות. הוא שיחק 35-30 דקות למשחק, סיים כל משחק עם 4-3 אסיסטים".
"הוא עבד על הגוף שלו בבידוד, על המשחק שלו, ולמרות שהוא על הרדאר מאז שהיה בן 15-14, הוא כל הזמן ממשיך להשתפר. זה מה שאתה רוצה לראות מילד בן 19, במיוחד מאחד שיש לו כל כך הרבה ניסיון. הוא שיחק מעל 260 משחקים מקצועיים, שיחק עבור הנבחרת הישראלית, נבחר ל-MVP בכל מקום שהלך אליו", המשיך גבעוני וניסה לנבא באיזה מקום ייבחר: "בין ארבע לשש. איזו קבוצת NBA לא רוצה שחקן בגובה הזה שיכול לשחק בארבע עמדות? הבעיה הגדולה שלו זו הקליעה לשלוש וזה מה שמעורר תהיות, אבל אני בטוח שיצליח".