אחרי הפציעה הלא פשוטה וההיעדרות הארוכה, לא ברור היה איזה קווין דוראנט נקבל בברוקלין. בעונה הסדירה הוא נראה מצוין, אבל רשם רק 35 משחקים ורמת הבריאות שלו העלתה סימני שאלה. ואז הפלייאוף התחיל והכל נשכח.
בגיל 32, דוראנט נראה טוב מתמיד והלילה (בין שלישי לרביעי) היה קטלני עם 32 נקודות באחוזים פנטסטיים (12 מ-18 מהשדה ו-4 מ-6 משלוש, 66 אחוזים) וניצחון ענק על מילווקי 86:129 בדרך ל-0:2 בחצי גמר המזרח.
5 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
בלתי עציר. קווין דוראנט
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
קווין דוראנט לצד אימו
קווין דוראנט לצד אימו
דוראנט לצד אימו
(צילום: AP)
אל תבינו לא נכון, הממוצעים של דוראנט בפלייאוף נהדרים (32 נקודות, 7.3 ריבאונדים 3.4 אסיסטים ו-2 חסימות בשבעה משחקים), אבל מה שמרשים באמת אלה האחוזים הגבוהים מהשדה (55), מהשלוש (50) ומהעונשין (91.1). די מפחיד.
"אני יודע שזה נשמע משוגע, אבל המשחק כל כך איטי עבור דוראנט", הסביר קיירי ארווינג. "הוא נותן למשחק לבוא אליו והוא קולע ללא מאמץ. אנחנו רגילים לראות אותו עושה את זה". יאניס אנדטוקומבו, שאיכזב עם 18 נקודות, הוסיף: "בסופו של דבר הוא קווין דוראנט, אחד הסקוררים הטובים בליגה, הוא אמור לעשות את זה".
5 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
יכולים רק להרים ידיים. דוראנט
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
קווין דוראנט שומר על יאניס אנדטוקומבו
קווין דוראנט שומר על יאניס אנדטוקומבו
גם בהגנה. דוראנט שומר על יאניס
(צילום: AP)
גם יתר כוכבי הליגה לא נשארו אדישים ליכולת של הפורוורד. לברון ג'יימס, שכבר רואה את הפלייאוף מהספה, צייץ לאחר מספר מהלכים יפים: "זה היה מלוכלך, אלוהים אדירים". ג'ה מוראנט מממפיס הוסיף "הוא כל כך טוב", ואנדרה איגודאלה ממיאמי כתב: "אלוהים".
מג'יק ג'ונסון האגדי צייץ: "אני אוהב לראות את קווין דוראנט משחק, הוא קלע 32 נקודות וגרם לזה להיראות כל כך קל". פי.ג'יי וושינגטון משארלוט סיכם: "אף אחת לא יכולה לנצח את הנטס".
דוראנט עצמו כבר ראה הכל וסירב להתרגש: "ניצחנו פעמיים בבית, עשינו מה שהיינו צריכים לעשות. נראה אם היכולת במשחק האחרון תבוא לידי ביטוי גם במילווקי, חייבים להישאר מרוכזים".
מי שכמעט לא מקבל קרדיט על היכולת של ברוקלין, הוא המאמן סטיב נאש, שהגיע למקום השישי בהצבעות לפרס מאמן העונה (טום תיבודו מניו יורק נבחר). ככה זה כשעומדים לרשותך סוללת כוכבים כזו, לטוב ולרע.
למרות זאת, כמה שחקנים בקבוצה ודוראנט ביניהם, החמיאו לנאש על ההכנה המדוקדקת שלו והחמיאו לתוכנית המשחק שכידועה עבדה פלאים. "השחקנים הגיעו למשחק מוכנים ורעבים, הם היו מרוכזים והוציאו לפועל את התוכנית עד לפרטים הקטנים", אמר נאש שכזכור זוהי עונתו הראשונה בקריירה כמאמן ראשי.
5 צפייה בגלריה
קווין דוראנט וסטיב נאש
קווין דוראנט וסטיב נאש
הכנה מדוקדקת. קווין דוראנט וסטיב נאש
(צילום: AP)