לוקה דונצ'יץ' לא ישכח כל כך מהר את טבילת האש שלו בפלייאוף ה-NBA, ובמיוחד את התקריות עם פורוורד הקליפרס מרקוס מוריס, שהורחק ממשחק מספר 6 לאחר עבירה חזקה על הסלובני כבר ברבע הראשון. "זה היה מהלך נוראי, מה אני יכול להגיד?", אמר דונצ'יץ' (38 נקודות, 9 אסיסטים ו-9 ריבאונדים) שלא הצליח למנוע את הדחת דאלאס - 111:97 ו-4:2 בסדרה.
"הוא עושה את הדברים האלה כבר שני משחקים ברציפות", המשיך דונצ'יץ'. "קיוויתי שהדריכה שלו במשחק הקודם לא הייתה מכוונת, אבל כשאני מסתכל על העבירה האחרונה... אתם יודעים מה אני חושב. אני לא רוצה להתעסק עם שחקנים כאלה, מעדיף להמשיך הלאה".
5 צפייה בגלריה
העבירה של מרקוס מוריס על לוקה דונצ'יץ'
העבירה של מרקוס מוריס על לוקה דונצ'יץ'
העבירה של מרקוס מוריס על לוקה דונצ'יץ'
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
מריאנוביץ' מרחיק את דונצ'יץ' ממוריס
מריאנוביץ' מרחיק את דונצ'יץ' ממוריס
מריאנוביץ' מרחיק את דונצ'יץ' ממוריס
(צילום: AFP)
מוריס הודה שהייתה "עבירה חזקה", אבל התעקש על כך שלא ניסה לפגוע בדונצ'יץ'. "אני מבין את החלטת השופטים להרחיק אותי. היו לא מעט דיבורים אחד עם השני במהלך הסדרה, שני הצדדים נלחמו", אמר מוריס. "דונצ'יץ' שחקן צעיר והוא יהיה הפרצוף של הליגה הזו בעתיד, לקחתי את זה בחשבון. אני איש מבוגר ויודע איך הדברים עובדים, אני לא מתחרט. לא אכפת לי מה אנשים אומרים, לא דרכתי לו על הנעל בכוונה במשחק הקודם. אני רק שמח שעלינו לשלב הבא".
מוריס המשיך לסנגר על עצמו: "אני לא שחקן מלוכלך, מחשיב את עצמי כאחד שעובד קשה. מכבדים אותי בליגה הזו, יודעים מי אני, אני מקווה שלא מסתכלים על זה וחושבים שאפגע בשחקן אחר בכוונה. אני חושב שזה מגוחך". אגב, מוריס הגיב ברשתות החברתיות לציטוט של דונצ'יץ' כשכתב: "הוא מתבכיין, ניצחנו בשישה משחקים".
5 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' עצבני
לוקה דונצ'יץ' עצבני
לוקה דונצ'יץ' עצבני
(צילום: AP)
מי שכמובן גיבה את מוריס הוא מאמנו דוק ריברס: "אני לא חושב שהוא היה צריך להיות מורחק, אבל אני משוחד. הוא הורחק בגלל התדמית שלו, גם טים הארדוויי ג'וניור ביצע עבירה קשה על פול ג'ורג' ולא הורחק. אני אוהב את האינטנסיביות של מוריס, הוא היה גורם מדרבן בסדרה. כן, הוא בחור קשוח שלא בורח מעימותים, אני אוהב את זה".

מארי השתווה לג'ורדן

כוכב דנבר ג'מאל מארי (50 נקודות) פשוט מסרב לוותר על הסדרה ובפעם השנייה בשלושה משחקים הפציץ 50 וכפה משחק שביעי מול יוטה, אחרי ניצחון 107:119 במשחק מספר 6.
מארי, ששיחק עם נעליים מיוחדות עם הפנים של ג'ורג' פלויד ובריאונה טיילור עליהן, היה נרגש בסיום והתייחס גם לירי על ג'ייקוב בלייק: "אני משחק עם הרבה לב ותשוקה. זה מעייף להילחם במשך כל כך הרבה זמן. תדמיינו שאבא נורה שבע פעמים בגב לעיני ילדיו, רק תדמיינו את זה".
5 צפייה בגלריה
ג'מאל מארי
ג'מאל מארי
ג'מאל מארי בטירוף
(צילום: AFP)
התצוגה שלו הציבה אותו בשורה אחת עם מייקל ג'ורדן, בתור שני השחקנים היחידים בתולדות הפלייאוף שרשמו 5-5-40 בשלושה משחקים ברציפות. מאמנו מייק מאלון שפע מחמאות מן הסתם: "עבדתי בעבר עם שחקנים כמו לברון ג'יימס, כריס פול, סטף קרי וקליי תומפסון, אבל מעולם לא ראיתי בחור שקולע 50, 42 ו-50 בשלושה משחקים, כששניים מהם משחקי הדחה".