ה-NBA תחזור לפעילות כבר הערב (שבת, 22:30) כאשר אורלנדו ומילווקי (3:1) ייפגשו במסגרת משחק מספר 5 בסיבוב הראשון במזרח, ובלילה ישחקו אוקלהומה סיטי מול יוסטון ופורטלנד נגד הלייקרס. הבוקר נחשף כי במהלך המשבר הגדול אחרי פגישת השחקנים בה הוחלט על עצירת העונה, התייעצו לברון ג'יימס וכריס פול, יו"ר ארגון השחקנים, עם נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה.
השניים רצו לקבל את חוות דעתו וכמובן את עצתו של אובמה בנושא, וכיצד עליהם לפעול. לברון ופול הבינו שלא כל השחקנים רוצים להשבית את הליגה (ועובדה שההודעה על החזרה לפלייאוף הגיעה די במהירות), ועליהם לנקוט בצעד שמצד אחד ירצה את השחקנים, אבל גם יעביר מסר שההשבתה הזמנית לא הייתה לחינם.
3 צפייה בגלריה
ברק אובמה, אדם סילבר
ברק אובמה, אדם סילבר
אובמה עם סילבר. הנשיא ידוע כאוהד כדורסל מושבע
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
לוס אנג'לס לייקרס יוסטון רוקטס
לוס אנג'לס לייקרס יוסטון רוקטס
לברון ופול. ממובילי המאבק
(צילום: AFP)
על פי הדיווח, אובמה היה בעד חזרה למגרשים ברגע שהשחקנים יעבדו עם הבעלים והנהלת הליגה על נקיטת צעדים אפקטיביים שיסייעו לעשות שינוי בארה"ב לאור תקרית הירי במהלכה נהרג ג'ייקוב בלייק על ידי שוטרים בוויסקונסין.
"כחובב כדורסל, הנשיא אובמה שוחח עם שחקנים ואנשים מהנהלת ה-NBA ביום שישי. עוד קודם לכן, הנשיא שמח להביע את דעתו בשיחה שערך ביום רביעי בלילה עם קבוצה קטנה של שחקנים שרצו להביא לשינוי בעקבות הדרך האמיצה בה בחרו להשבית את הליגה לאור מותו של ג'ייקוב בלייק. במהלך השיחה עלתה האפשרות להקים ועדה לצדק חברתי כתוצאה ממחאת השחקנים, שתדון בנושא ותציע רעיונות", נכתב בהודעה רשמית מטעם אובמה.

פורזינגיס לא יחזור בקרוב

מכה רצינית לדאלאס בסדרת הפלייאוף שלה מול לוס אנג'לס קליפרס. המאבס הודיעו הלילה שהכוכב שלהם, קריסטפס פורזינגיס, לא ישוב לשחק בסדרה מכיוון שהוא סובל מקרע במניסקוס בברך ימין. תקופת ההחלמה של הפורוורד הלטבי אינה ידועה עדיין, אך כבר עכשיו ברור שהוא לא יכול לשחק כדורסל בתקופה הקרובה.
3 צפייה בגלריה
פורזינגיס זורק
פורזינגיס זורק
פורזינגיס במהלך הסדרה מול הקליפרס
(צילום: EPA)
פורזינגיס נפצע במשחק הראשון מול הקליפרס, אבל הוא שיחק במשחק השני וקלע 23 נקודות לצד 7 כדורים חוזרים. גם במשחק השלישי הוא היה מצוין עם 34 נקודות ו-13 ריבאונדים, אך כנראה העובדה ששיחק כל כך הרבה דקות החמירה את הפציעה. במשחקים 5-4 הוא כבר ישב בחוץ.
הסדרה בין דאלאס לקליפרס תחודש ביום ראשון (22:30) כשהחבורה של דוק ריברס מוליכה 2:3 וצריכה עוד ניצחון כדי להתקדם לסיבוב השני.