מי אמר שמונאקו זה רק כדורגל? קבוצת הכדורסל של הנסיכות העשירה זכתה אמש (שישי) ביורוקאפ אחרי שניצחה 83:86 את קאזאן - והשלימה 0:2 בסדרת הגמר. בעצם עלייתה לגמר הבטיחה מונאקו את הכרטיס ליורוליג (כמו גם קאזאן), הישג חסר תקדים למועדון שעד לפני כמה שנים עוד שיחק בליגות המשנה בצרפת. מונאקו תהיה הנציגה השנייה בעונה הבאה ביורוליג יחד עם וילרבאן, שקיבלה חוזה לשנתיים נוספות.
זה כמובן תואר אירופי ראשון עבור מונאקו, שהפכה גם לקבוצה הצרפתית הראשונה שזוכה ביורוקאפ. רוב גריי הוביל את הקלעים עם 25 נקודות, 17 מהן בחצי הראשון. קאזאן עוד הוליכה 81:83 אחרי סל של אקס גלבוע/גליל וה-MVP של העונה, ג'מאר סמית', אבל מונאקו הצליחה להתקמבק ולנצח.
1 צפייה בגלריה
זבזדן מיטרוביץ'
זבזדן מיטרוביץ'
מיטרוביץ'. חתום על ההצלחה
(צילום: AFP)
"אני חושב שהקבוצה שלי עשתה משהו באמת מדהים העונה. כולם מכירים את ההיסטוריה שלנו, מאיפה התחלנו, איך שיחקנו בסגל קצר. אבל נתנו את כל מה שיש לנו, בכלל בכל העונה. אני עדיין קצת בשוק, אבל שמח מאוד", אמר מאמן מונאקו, זבזדן מיטרוביץ'.
שווה להתעכב על הסיפור של המאמן המונטנגרי, שמסמל יותר מכל את הזכייה של החבורה מהנסיכות בתואר. הוא הגיע למועדון ב-2015 והעלה אותו מהליגה השנייה לליגה הראשונה בצרפת. עונה לאחר מכן הקבוצה סיימה ראשונה את העונה הסדירה, אבל הודחה בחצי גמר הפלייאוף על ידי וילרבאן. ב-2017/18 הוביל את מונאקו לגמר ליגת האלופות של פיב"א בו הפסידה לאא"ק אתונה. במהלך הקדנציה הראשונה שלו במונאקו הוא נבחר פעמיים למאמן העונה. במקביל זכה עם הקבוצה גם בשלושה גביעים רצופים בצרפת (2018-2016).
בקיץ 2018 חתם על חוזה לשלוש שנים בשורות וילרבאן של טוני פארקר, וזכה איתה באליפות וכן בגביע הצרפתי. במאי 2020 פוטר במפתיע אחרי שפארקר טען כי הסגנון וההתנהגות שלו אינם מתאימים לווילרבאן. חודשיים לאחר מכן מיטרוביץ' חזר למונאקו והשאר היסטוריה.
מה המשחק הבא של מונאקו ומיטרוביץ'? ניחשתם נכון - נגד וילרבאן בליגה בעוד שלושה ימים. בלי קשר, השתיים צפויות ככל הנראה להיפגש בשלבים המאוחרים של הפלייאוף, כך שלמאמן תהיה הזדמנות לנקום בפארקר על הפיטורים.