סנטר מיאמי מאיירס לנארד הושעה מהקבוצה לאחר התבטאות אנטישמית שנאמרה בזמן משחק מחשב שהועבר בשידור חי. בסרטון שרץ ברשתות החברתיות, אפשר לשמוע את לנארד מקלל: "פחדנים מ*****ם, אל תירו בי, יהודון מ***ן".
בקבוצה השעו מיידית את השחקן עד לבירור הפרטים והוציאו הודעה: "המועדון מגנה כל שימוש בדברי שנאה. בחירת המילים של לנארד הייתה טעות ואנחנו לא נסבול דברים כאלה ממישהו שמקושר לפרנצ'ייז. לשמוע את זה משחקן מיאמי היט זה מאכזב במיוחד ופוגעני עבור כל עובדי המועדון, במיוחד לאנשים שגרים בדרום פלורידה".
1 צפייה בגלריה
מאיירס לנארד עומד בזמן ההמנון
מאיירס לנארד עומד בזמן ההמנון
מעורב בעוד רגע שנוי במחלוקת. מאיירס לנארד עומד בזמן ההמנון
(צילום: רויטרס)
ההתבטאות האנטישמית של לנארד
ראוי לציין שהבעלים של מיאמי הוא ישראלי לשעבר, מיקי אריסון, שנמצא במועדון מאז 1995. גם איש העסקים רענן כץ, לשעבר בעלי מכבי תל אביב, שותף במועדון. לנארד גם עלול להיענש על-ידי הליגה, שבינתיים אוספת עוד מידע בנושא. "אנחנו מגנים כל צורה של דברי שנאה", נמסר מדובר ה-NBA מייק באס.
לנארד עצמו הספיק להתנצל בפוסט באינסטגרם: "אני מצטער על ההתבטאות האנטישמית. לא ידעתי מה משמעות המילה, אבל הבורות שלי בכל מה שקשור להיסטוריה היהודית לא מהווה תירוץ, טעיתי. עכשיו אני מודע יותר למשמעות המילה ואני נחוש למצוא אנשים שיחנכו אותי. אני מכיר בטעות שלי ולא בורח ממנה, אני רוצה להתנצל בפני משפחת אריסון, חבריי לקבוצה, המאמנים, המשפחה שלי, האוהדים, והאנשים שפגעתי בהם בקהילה היהודית".
ההתנצלות של לנארד
אגב, בעונה שעברה לנארד עלה לכותרות לאחר שסירב לכרוע ברך במשחקי מיאמי בבועה בפלורידה, בניגוד לרוב המוחלט של שחקני הליגה שמחו נגד האירועים האלימים והגזענות בארה"ב.