פגרת קורונה? אין קהל? בועה באורלנדו? כל זה כנראה לא משנה כי הפלייאוף השנה מסתמן כאחד הגדולים בשנים האחרונות עם תצוגות על, דרמות גדולות, וגם סלי ניצחון בלתי נשכחים.
הלילה (בין ראשון לשני) זה היה הרגע של אנתוני דייויס, האיש שלברון ג'יימס נלחם כדי לצרף ללייקרס, לנצוץ ולהראות איזה שחקן ענק הוא.
3 צפייה בגלריה
אנתוני דייויס חוגג
אנתוני דייויס חוגג
לקח את האחריות בשתי ידיים. אנתוני דייויס חוגג
(צילום: AFP)
דייויס (31 נקודות בסך הכל) קלע את כל 10 הנקודות האחרונות של אל-איי, כולל שלשת ניצחון משוגעת על הבאזר, כדי לסדר לקבוצתו 103:105 מול דנבר ויתרון 0:2 בסדרת גמר המערב. רגע אחרי אותו סל, דייויס רץ בטירוף לחברים שלו וצעק "קובי".
"זה נכון, צעקתי 'קובי' אחרי שקלעתי את השלשה", הוא אישר. "לעשות משהו כזה, ועם הגופיות שאנחנו לובשים, זה פשוט הופך הכל להרבה יותר מיוחד. זו הגופייה שלו, זו שהוא יצר. כל פעם שאנחנו שמים אותן, אנחנו מרגישים עם רצון יותר גדול לנצח".
הלייקרס לבשו את הגופיות המיוחדות לזכרו של קובי בראיינט. הפעם הראשונה הייתה ביום לזכרו (24 באוגוסט – המספרים של כוכב העבר), והלילה הייתה הפעם השלישית – בכל המשחקים הם גם ניצחו.
3 צפייה בגלריה
אנתוני דייויס חוגג
אנתוני דייויס חוגג
"קובי". אנתוני דייויס רגע אחרי הזריקה
(צילום: רויטרס)
"אתם רואים שאנחנו לובשים את הגופיות האלו, גופיות הממבה", הוא הוסיף. "ואנחנו לא מתכוונים להפסיד כשאנחנו עם הגופיות האלו, אנחנו לא רוצים להפסיד בכלל. אבל מולנו עומדת קבוצה אדירה והיא תמשיך להילחם כל הזמן".
דייויס סיפר על השניות האחרונות: "לא היה ספק לרגע מי הולך לקחת את הזריקה הזו. תיכננו את המהלך הזה קודם, אני ולברון, הסתכלתי על רונדו כל הזמן. חשבתי על הרגע הזה הרבה זמן, על הלחץ, האם אני מוכן לזה. אני רוצה לקחת את הזריקות האלו. זה חלק מהמורשת שאני רוצה לעצמי, לעשות מהלכים גדולים במאני טיים. והצלחתי לעשות את זה הפעם".
3 צפייה בגלריה
אנתוני דייויס חוגג עם לברון ג'יימס
אנתוני דייויס חוגג עם לברון ג'יימס
"הוא סחב אותי על הגב". לברון מברך את דייויס
(צילום: AFP)
"הוא שונה. זה מאוד פשוט", אמר עליו לברון ג'יימס. "הוא שמע את כל הרעש סביבו ב-48 השעות האחרונות על היכולת שלו ועל מה שהוא מסוגל לעשות, יש אנשים שאפילו לא בחרו אותו לאחת מחמישיות העונה. הוא פשוט עלה על הפרקט והוכיח למה הוא אחד השחקנים הכי טובים בעולם. בכנות, במחצית השנייה, הוא סחב אותי על הגב והוא גם זה שהביא את הניצחון".
"אנחנו רוצים להיות חלק ממה שקובי בראיינט ייצג ולכבד את זכרו", אמר המאמן פרנק ווגל. "ברור שיש משחקים שאנחנו הולכים להרגיש את זה קצת יותר מאחרים, בטח כשאנחנו עם המדים האלו. זו זריקה שקובי בראיינט היה קולע. אז עבורי, ההגעה של איי.די לכנף כמו שהוא הגיע ואז הזריקה כשהמשחק על הכף ברגע הכי גדול של העונה, זו זריקה של הממבה".